Mitsubishi už v Európe nebude uvádzať nové modely, no podľa vyjadrení automobilky jej to nebude brániť v tom, aby sa starala o tie, ktoré sa už u nás predávajú. V rámci tejto stratégie teraz Japonci odhalili update, ktorý pre modelový ročník 2021 dostane crossover Eclipse Cross. Zdá sa, že nový dizajn a technika ho posunú na vyššiu úroveň.

Mitsubishi Eclipse Cross (2021).
Mitsubishi Eclipse Cross (2021).
Zdroj: Mitsubishi

Hlavnou novinkou v prípade vynoveného Eclipse Cross, ktorý by sa u nás mal začať predávať v polovici roka 2021, bude plug-in hybridné ústrojenstvo pracujúce pod jeho kapotou. Spolu s 2,4-litrovým atmosférickým benzínovým štvorvalcom MIVEC sa tam nasťahujú aj dva elektromotory. Tento tandem poznáme z modelu Outlander PHEV, ktorý vo svojom segmente dlhodobo patrí medzi top bestsellery. Zatiaľ nie je jasné, aké parametre by pohonný reťazec mohol poskytnúť. V prípade Outlanderu však ide o 165 kW (224 k), pričom deklarovaný dojazd presahuje 50 kilometrov. Samozrejmosťou tu je pohon všetkých kolies S-AWC či samočinná prevodovka.

Čo sa technických zmien týka, pri modernizácii sa údajne nevyhli aj 1,5-litrovému turbomotoru. Zážihový štvorvalec mal dostať nové turbodúchadlo, ktoré sa má postarať o to, aby bol prejav pohonnej jednotky kultivovanejší. Z hľadiska vonkajšieho dizajnu možno hovoriť o drobných úpravách s veľkým výsledným efektom. Napríklad hlavné segmenty predných reflektorov sa teraz nasťahovali nižšie do narázníka a nad chrómovou obrubou čelnej masky zostal iba užší pás diód, ktoré sa budú starať o denné svietenie. Iný tvar má aj čelná maska.

Mitsubishi Eclipse Cross (2021).
Mitsubishi Eclipse Cross (2021).
Zdroj: Mitsubishi

Svetlá, spolu s dvojdielnym sklom, sa menili i vzadu a musíme podotknúť, že v modernizovanej verzii sa nám páčia viac než v tej, ktorá sa u nás predáva aktuálne. Automobil celkovo dostal elegantnejší a hodnotnejší nádych. V kombinácii s rokmi overeným plug-in hybridným pohonným ústrojenstvom by mohlo ísť o veľmi zaujímavú alternatívu ku konkurenčným crossoverom.  Mimochodom, detailné zmeny sa dotkli aj kabíny, ide však o drobnosti - obrazovka má po novom uhlopriečku 8" (predtým 7"), infotainment dostal nové grafické rozhranie a fyzické tlačidlá pre nastavovanie hlasitosti a ladenie rádia. Aj tu môžu malé zmeny viesť k výrazným benefitom pre vodiča.