Pre tohtoročný autosalón v Los Angeles si MINI prichystalo čosi skutočne špeciálne. Pod jeho svetlami predviedlo svoj historicky najšialenejší model, ktorý je pokrstený písmenami JCW GP naznačujúcimi vzťah s motoršportom. V portfóliu firmy sa táto skratka objavuje po tretíkrát. Jej najmladší nositeľ však výrazne posúva latku, oproti predchodcom je o poznanie extrémnejší.
Už predvlani odhalený koncept nabrúseného trojdverového hatchbacku ukázal, že pôjde o poriadnu divočinu. Sériová verzia jej pritom nezostala veľa dlžná. Došlo iba k očakávanému uprataniu tvarov bodykitu, ktoré podliehajú homologizácii. Napríklad vytŕčajúce nadstavce blatníkov sú nižšie a nemajú také ostré zakončenia. Podstatné ale je, že tu zostali.
Do finálnej formy sa dostalo tiež nemenej výrazné strešné krídlo, ktorého dvojposchodovú konštrukciu pretína centrálna priečka. Ide o naozaj extravagantný dielec podčiarknutý označením GP po stranách. Oproti nemu pôsobí centrálne umiestnená dvojica výfukových koncoviek pomerne všedne, rovnako ako upravený nárazník. Aj ten predný vyzerá v danom kontexte umiernene. No v skutočnosti má výraznejšie vystrčené vstupy vzduchu, na ktoré nadväzujú väčšie spojlery.
Vzhľad hot-hatchu završuje špecifická maska chladiča a čierna farba pokrývajúca viaceré plochy i detaily ako vstup vzduchu v prednej kapote či viečko nádrže. Kontrastom sú početné červené akcenty. Súčasťou mixu sú blatníky z plastu vystuženého karbónom, pričom tie predné nesú cifru 2020. V prípade predstaveného auta ide o modelový rok. Reálne tu však majú byť špeciálnou technikou vytlačené výrobné čísla, keďže produkcia gé-péčka bude limitovaná.
Charakteristickým prvkom sú disky kolies so štyrmi zdvojenými lúčmi. Majú priemer 18 palcov a obuté sú do pneumatiky Hankook s mierami 225/35 R18. Pod nimi vykúkajú na svet slušne dimenzované brzdy s logom John Cooper Works. Tie sú nutnosťou. Hatchback totiž poháňa najsilnejší motor, aký kedy MINI montovalo. Prepĺňaný dvojlitrový benzín dosahuje výkon 225 kW (306 k) a krútiaci moment 450 Nm.
Štvorvalec má teda rovnaké parametre ako pod kapotou BMW M135i xDrive, na rozdiel od neho však v tomto prípade roztáča výhradne predné kolesá. Dopĺňa ho osemstupňový automat s integrovaným samosvorným diferenciálom. Zrýchlenie na stovku zvláda model JCW GP v rekordnom čase, stačí mu na to 5,2 sekundy. Tým prekonáva všetky ostatné sériovky s predným pohonom. Maximálnou rýchlosťou patrí tiež medzi špičku, charakterizuje ju hodnota 265 km/h.
Pod tieto dynamické parametre sa okrem nabrúseného motora podpísalo tiež odľahčenie. MINI síce nespresnilo jeho hodnotu, no vyhodenie zadných sedadiel nepochybne ušetrilo nejaké kilá. Ostrý hatchback je teda rovnako ako staršie gé-péčka iba dvojmiestny. Dozadu sa namiesto sedačiek nasťahovala červená rozpera, kým vpredu sú anatomické sedadlá.
Kabína okrem toho obsahuje volant s hrubším vencom, samozrejmosťou je špecifické čalúnenie. Zaujímavý je panel pred spolujazdcom. Obsahuje štylizovaný nápis GP 2020, ktorý bude pri v sériových exemplároch opäť tvoriť výrobné číslo. Angličania sa chystajú vyrobiť dovedna 3 000 kusov hot-hatchu. Ceny sa majú začínať na úrovni 45-tisíc eur, predaj chce MINI spustiť v marci.