V týchto dňoch informovali viaceré automobilky o modernizáciách svojich produktov. Mercedes-Benz osviežil dvojdverovú triedu E, Kia dopriala facelift hatchbacku Rio a BMW prepracovalo príbuzné rady 5 a 6. Polčasovými inováciami prešlo aj MINI Countryman. Netýkali sa len dizajnu, ale tiež interiéru a priestoru pod kapotou.
Exteriérové úpravy majú očakávanú formu. Retuš zasiahla masku chladiča a nárazníky, neobišla ani svetlá. Tie predné sú štandardne diódové. Vzadu sa objavil motív britskej vlajky, ktorým už disponujú menšie produkty tejto značky. Zoznam zmien završujú nové kolesá a farby laku. V interiéri boli zmeny decentné. Týkali sa najmä materiálov a technológií, najväčšou novinkou je 5-palcový digitálny prístrojový panel uvedený pôvodne v elektromobile.
Paleta motorov zostala na prvý pohľad nezmenená. No viaceré prešli ladením a všetky teraz spĺňajú emisnú normu Euro 6d. Zatiaľ medzi nimi nefiguruje špičkový variant John Cooper Works. Vrcholom ponuky tak bude dočasne plug-in hybrid, ktorý má 162 kW (220 k) namiesto doterajších 165 kW (224 k). No zároveň dostal väčšiu batériu. Má kapacitu 9,6 kWh, vďaka čomu má Countryman SE na jedno nabitie prejsť 55 až 61 kilometrov.
Predĺženie dojazdu vyvažuje mierne znížený výkon, ktorý nemá ako jediný. O nejaké kone prišli totiž dva varianty. Úprava zasiahla aj model Cooper S, ktorý mal pred faceliftom 141 kW (192 k). Odteraz disponuje porciou 131 kW (178 k). Najslabší variant One má naďalej 75 kW (102 k), nezmenilo sa ani 100 kW (136 k) pod kapotou vyhotovenia Cooper.
Na strane nafty zostal Cooper D disponujúci porciou 110 kW (150 k) i Cooper SD naladený na 140 kW (190 k). Pribudol pritom základný diesel One D s trojvalcom dosahujúcim 85 kW (116 k). Rovnako ako najslabší benzín má výhradne pohon predných kolies, ostatné verzie možno vybaviť systémom 4x4. Vrcholný hybrid ním disponuje štandardne. Upravená je tiež paleta prevodoviek, medzi ktorými figuruje 6-stupňový manuál, dvojspojka so 7 stupňami a 8-stupňový automat. O cenách konkrétnych modelov zatiaľ výrobca nehovorí.