ikona

Novinky MINI Cooper SE: Dojazd maximálne 270 km

Foto: MINI

10.7. 12:47 Anglický elektromobil sa navonok vyznačuje detailmi prevzatými zo štúdie. Jeho predné kolesá poháňa 184 koní, pričom akumulátor s kapacitou 32,6 kWh nijak neobmedzuje vnútorný priestor.

Koncom minulej dekády debutovalo MINI E, experimentálny elektrický hatchback vyrobený v sérii približne piatich stoviek kusov. Do štandardného predaja sa nedostal. Doba však pokročila a britská automobilka začala pracovať na skutočne sériovom aute s takýmto pohonom, čo v roku 2017 nepriamo potvrdila premiérou konceptu. Vlani už o tom rozprávala oficiálne.

Elektrický variant prezrádzajú najmä kolesá a maska chladiča
Elektrický variant prezrádzajú najmä kolesá a maska chladiča
Zdroj: MINI

Avizovaný elektromobil zažil v týchto dňoch oficiálny debut. Vo finálnej forme nesie prívlastok Cooper SE, pričom prichádza výhradne s trojdverovou karosériou. Od štandardných verzií sa odlišuje vo viacerých detailoch. Nejde o prekvapenie, nakoľko sú prevzaté od štúdie. Okrem takmer úplne prekrytej masky chladiča ide najmä o netradičné disky kolies. Identifikátorom tejto verzie sú tiež početné symboly a výrazné žltozelené doplnky, rovnako ako chýbajúci výfuk.

Farba pripomínajúca tenisové loptičky zdobí okrem iného aj písmeno S v označení na piatych dverách. Jeho prítomnosť naznačuje, že parametrami je tento model blízko prepĺňaného benzínového dvojlitra. Predné kolesá britského hatchbacku poháňa najmodernejšia verzia elektromotora z dielne BMW Group s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom vrcholiacim na úrovni 270 Nm.

Zrýchlenie na stovku trvá anglickému hatchbacku 7,3 sekundy
Zrýchlenie na stovku trvá anglickému hatchbacku 7,3 sekundy
Zdroj: MINI

Vďaka okamžitému nástupu sily má Cooper SE slušný odpich. Automobilka uvádza, že zrýchlenie na 60 km/h trvá elektromobilu iba 3,9 sekundy. Obligátnu stovku zvládne za 7,3 s. Ako to už pri batériami poháňaných autách býva, maximálna rýchlosť je obmedzená z dôvodu zamedzenia príliš veľkému čerpaniu elektriny. Stropom je hodnota 150 km/h. Samozrejmosťou je systém rekuperácie, ktorý umožňuje nastavenie v dvoch úrovniach prejavujúcich sa na brzdnom účinku.

MINI si so sebou šťavu vozí v 32,6 kWh akumulátore typu Li-ion, ktorého 12 modulov je usporiadaných do tvaru písmena T. Uložené sú pod zadnými sedadlami a v centrálnom tuneli. Ich hmotnosť nepoznáme, elektrický hatchback však v pohotovostnom stave váži 1 365 kilogramov. Je teda o akceptovateľných 145 kg ťažší než benzínový MINI Cooper S. Malou náplasťou za tento prírastok je fakt, že ťažisko je v prípade novinky položené o 30 milimetrov bližšie k vozovke.

Najväčším špecifikom interiéru je digitálny prístrojový panel
Najväčším špecifikom interiéru je digitálny prístrojový panel
Zdroj: MINI

Použitá batéria má podľa predbežných údajov vystačiť na dojazd maximálne 270 km. Oxford oficiálne udáva rozmedzie 235 až 270 kilometrov meraných podľa normy WLTP, pričom 80 percent z energie potrebnej na takýto akčný rádius má vozidlo načerpať za 35 minút. No len pri použití rýchlonabíjačky s výkonom 50 kW. Umiestnenie akumulátora nijak neobmedzuje veľkosť batožinového priestoru, ktorý má zachovaný základný objem 211 litrov. Ani samotná kabína sa zásadne nemenila.

Interiér obsahuje doplnky žltozelenej farby (vrátane štartovacieho tlačidla), špecifický volič prevodovky a najmä plne digitálny prístrojový panel. Ten je spolu s infotainmentom prispôsobený elektrickému pohonu. Súčasťou štandardného vybavenia je okrem iného aj navigačný systém, dvojzónová klimatizácia či LED svetlomety, čo čiastočne vyváži očakávanú cenovku. Neoficiálne sa hovorí o sume 32 500 eur platnej pre nemecký trh.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia