Valná väčšina hybridných modelov disponuje elektromotorom a zážihovým srdcom, no nájdu sa aj nejaké výnimky. Spojenie batérie so vznetovým agregátom používal napríklad Peugeot či Volvo. Netradičnú kombináciu svojho času do svojich áut montoval aj Mercedes-Benz a napriek v súčasnosti nelichotivej pozícii dieselových motorov sa recept nemecký výrobca rozhodol oprášiť.
Stuttgart svoj plán ohlásil na ženevskom autosalóne a momentálne naftový hybrid oficiálne vracia do hry. Dostupný bude pre sedan i kombi tried C a E. Štyri nové vyhotovenia nesú na blatníkoch štítky EQ Power a vzadu prívlastok 300de, ktorý navonok prezrádza druh paliva i prítomnosť elektriny. Taktiež naznačuje hierarchické zaradenie vychádzajúce z najvyššieho výkonu modelov.
Plug-in hybridný pohonný reťazec dokáže vyvinúť 225 kW (306 k). Slušná porcia vzniká spojením dvojlitrového vznetového štvorvalca s maximom 143 kW (194 k) a elektromotora ponúkajúceho 90 kW (122 k), medzikusom je deväťstupňová automatická prevodovka. Spracovávať musí celkový krútiaci moment obmedzený na úrovni 700 Nm. Poháňané sú zadné kolesá, o prípadnej príprave verzie 4Matic sa vôbec nehovorí.
Céčko dokáže s touto technikou zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a dosiahnuť najvyššie tempo limitované na 250 km/h. V prípade kombíka trvá zdolanie stovky o desatinu viac. Jemne odlišné sú aj ďalšie parametre, pre sedan udáva Mercedes kombinovanú spotrebu na úrovni 1,4 až 1,6 l/100 km. Batéria s kapacitou 13,5 kWh by pritom mala stačiť na dojazd až 57 kilometrov. Maximalizovať ho môže pomôcť aj špeciálny asistent, ktorý využíva dáta z navigácie, kamier či radaru. Mnohé systémy sú prispôsobené zložitým vnútornostiam automobilu.
Nové funkcie má aj väčšia trieda E. Ťažšie vozidlo má tradičnú akceleračnú disciplínu zvládať za 5,9 sekundy bez ohľadu na karosériu, najvyššie tempo je obligátnych dvestopäťdesiat. Priemerný apetít dosahuje podľa papiera 1,6 litra na sto. Stuttgart udáva elektrický akčný rádius na úrovni 54 kilometrov, resp. 52 km pre kombi. Použitý je tu opäť 13,5-kilowatthodinový akumulátor.
Zásobáreň energie sa pomocou prípojky Mercedes-Benz Wallbox za 1,5 hodiny dostane z 10 na 100% kapacity, pri klasickej domácej zásuvke treba rátať s piatimi hodinami. Batéria vo všetkých modeloch výrazne obmedzuje využiteľnosť batožinového priestoru. Na jeho podlahe vznikol mohutný schod. Nemecká automobilka však nespresnila, koľko litrov ubudlo.
Éčko ponúkne na rozdiel od menšieho súrodenca na výber. Okrem naftového hybridu sa totiž bude predávať aj s elektrifikovaným benzínovým ústrojenstvom, Mercedes ho označuje ako E 300e. Tento model bude trochu prekvapujúco dostupný len so štvordverovou karosériou.
Sedan využíva už spomínaný elektromotor i rovnakú batériu, no namiesto nafty ho dopĺňa dvojlitrovým benzínom naladeným na 155 kW (211 k). Výsledkom je najvyšší systémový výkon 235 kW (320 k) a krútiaci moment dosahujúci opäť limit 700 Nm. Stovku tento model zhltne za 5,7 sekundy, dosiahne najviac 250 km/h a v kombinovanom režime by mal spotrebovať dva litre paliva na 100 km. Bez lokálnych emisií vraj zvládne 50 kilometrov. Cena zážihového plug-in hybridu bude asi o niečo nižšie než pri vznetových, konkrétne sumy však zatiaľ Mercedes neprezradil.