V ženevskom stánku trojcípej hviezdy hrá prvé husle výkonný liftback so štítkami AMG a GT. Mercedes okrem neho verejnosti predstavil viacero ďalších noviniek, jednou z nich je omladená trieda C. Nemecká automobilka ju digitálne ukázala v polovici februára. Na samotnom výstavisku po prvýkrát prehovorila o technike zmodernizovaného modelu, čím mnohých prekvapila.

Mercedes inovoval a zároveň rozšíril modelovú ponuku triedy C
Zdroj: Mercedes-Benz

Napriek aktuálnym náladám motoristickej verejnosti stavil Stuttgart na naftové hybridy. Spojenie vznetového agregátu s elektrickou asistenciou už ponúkal pri predchádzajúcej generácii triedy E, teraz ju prináša naraz pre Éčko i zmodernizované Céčko. Na rozdiel od minulosti však ide o koncepciu plug-in disponujúcu zásuvkou a použiteľným dojazdom bez lokálnych emisií.

Oba hybridné modely Mercedes-Benz so štítkom EQ Power skombinujú dvojlitrový turbodiesel OM654 s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a elektromotorom. Ten má produkovať výkon 90 kW (122 k) a krútiaci moment 440 Nm, parametre štvorvalca zatiaľ nepoznáme. Systém však má dokopy vyprodukovať 700 Nm už od 1 400 otáčok. Spolupracovať bude pritom s kamerami i navigačným rozhraním a profilu cesty prispôsobovať svoju prácu s elektrinou.

K zážihovému plug-in hybridu S560e sa pridávajú dva vznetové
Zdroj: Mercedes-Benz

Energia má byť uskladnená v akumulátore typu Li-ion s kapacitou 13,5 kWh. Podľa normy NEDC to má znamenať akčný rádius na jedno nabitie okolo 50 kilometrov, reálne bude číslo o niečo nižšie. Kompletné načerpanie elektriny do batérie zaberie v domácich podmienkach sedem hodín. Stuttgart spomína aj vlastnú dobíjaciu stanicu, pri ktorej stačia na rovnaký proces dve hodiny.

Prémiový nemecký výrobca okrem toho v Ženeve vystavil aj upravený model C43, ktorý spadá pod divíziu Mercedes-AMG. Navonok prešiel obdobnými zmenami ako štandardné verzie. No kým v minulosti mal bodykit zhodný s exemplármi disponujúcimi príplatkovým balíkom, teraz sa od nich odlišuje maskou chladiča i zadnou časťou v Nej sa objavil výrazný difúzor a kvarteto okrúhlych koncoviek výfuku.

Zadná časť modelu C43 sa výraznejšie odlišuje od bežných verzií
Zdroj: Mercedes-AMG

Technická stránka sa nevyhla zmenám. Prepĺňaný vidlicový šesťvalec dostal dvadsaťtri konských síl k dobru, jeho najvyšší výkon teda vzrástol na 287 kW (390 k). Krútiaci moment zostal na úrovni 520 Nm. Úpravy skrátili šprint z 0 na 100 km/h na 4,7 sekundy, resp. 4,8 sekundy v prípade karosérie kombi. V ponuke sú naďalej oba varianty. Do predaja majú ísť čoskoro, ceny zatiaľ nepoznáme. To isté platí pre naftové hybridné modely tried C a E.

Zdroj: Marek Pokrývka