Mercedes-Benz EQV.

Novinky Mercedes-Benz uvádza sériový elektromobil EQV: Na jedno nabitie má prejsť 405 km

Foto: Mercedes-Benz

23.8. 14:57 Van sa navonok vyznačuje len niekoľkými detailmi, zvnútra sa oproti verziám so spaľovacím motorom takmer nezmenil. Má vpredu uložený elektromotor a pod podlahou batériu s kapacitou 90 kWh.

Rodinu alternatívne poháňaných automobilov inauguroval Mercedes-Benz konceptom Generation EQ, z ktorého sa postupne vykľul jej prvý komerčne dostupný zástupca menom EQC. Podľa viacerých indícií mal za elektrickým SUV nasledovať hatchback EQA načrtnutý už predvlani štúdiou. Nakoniec ho predbehol model EQV, ktorý v takejto forme debutoval len v Ženeve. No už teraz uvádza nemecký výrobca jeho sériový variant.

Veľkopriestorový elektromobil nevznikol na zelenej lúke, ale vo veľkej miere vychádza zo štandardnej triedy V poháňanej spaľovacími motormi. A rovnako bude na výber s dvomi dĺžkami karosérie. Tá neprešla navonok nijakými zásadnými úpravami, tou najväčšou z nich je špecifická maska chladiča s viacerými tenkými lamelami a čiernym lemovaním opticky prepájajúcim diódové svetlomety.

Druhým sériovým zástupcom línie EQ je upravená trieda V.
Druhým sériovým zástupcom línie EQ je upravená trieda V.
Zdroj: Mercedes-Benz

Štýl grilu jasne evokuje model EQC. Platí to tiež pre predné blatníky s označeniami EQV, vzadu sa objavil strešný spojler i upravený nárazník. Táto dvojica dielcov pochádza z balíka AMG Line dostupného pre klasické Véčko. Ich použitie si vyžiadala aerodynamika, pričom prúdeniu vzduchu je podriadené aj tvarovanie 18-palcových diskov kolies. Posledným dôležitým prvkom na elektrickej verzii je viečko zásuvky umiestnené v prednom nárazníku na vodičovej strane.

Interiér sa takmer nezmenil. Samozrejmosťou je špecifický prístrojový panel odrážajúci akumulátorový pohon, ten odráža aj niekoľko ďalších drobností. Príslušnosť k línii EQ ukazujú detaily medenej farby. Vozidlo je vybavené multimediálnym systémom MBUX, ktorého súčasťou je okrem širokouhlého 10-palcového displeja aj touchpad bez doterajšieho ovládacieho kolieska. Z hľadiska praktickosti nedošlo k žiadnym ústupkom. K dispozícii bude viacero konfigurácii kabíny, ktorá pojme maximálne 9 pasažierov.

Vo vnútri elektrického vanu došlo iba k drobným úpravám.
Vo vnútri elektrického vanu došlo iba k drobným úpravám.
Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQV má na prednej náprave elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 362 Nm, ktorý dokáže veľkopriestorové auto rozbehnúť najviac na 160 km/h. Zdrojom energie je batéria typu Li-ion s kapacitou 90 kWh uložená pod podlahou. Van má vďaka nej na jedno nabitie prejsť 405 km, pričom pri použití rýchlonabíjačky sa má z 10% na 80% dobiť za trištvrte hodiny. Jedno zásadné číslo zatiaľ nepoznáme. Stuttgart sa nateraz nevyjadril k cene, no tá bude nepochybne vyššia než v prípade naftových modelov.

Video

Diskusia