Dnešní majitelia triedy G oceňujú najmä špecifický štýl, jej terénne schopnosti reálne využíva len malá časť z nich. V prípade úprav preto dochádza aj na znižovanie či zväčšovanie kolies na úkor profilu pneumatík. Do extrému to teraz dohnal samotný Mercedes-Benz, nemecký výrobca ukázal unikátny exemplár vozidla označený ako projekt Geländewagen.

Za týmto špeciálom stojí spolupráca dvoch mužov, podpísal sa na ňom šéfdizajnér značky Gorden Wagener a módny návrhár Virgil Abloh. Charakter off-roadu zásadne zmenili. Na terén sa hranatý medveď úplne vykašľal, hlavnou inšpiráciou pri jeho vzniku bol totiž netradične motoršport. 

Svetlá výška triedy G je okresaná na minimum.
Svetlá výška triedy G je okresaná na minimum.
Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes dostal zahladený predný nárazník, masívne prahy a rozšírené blatníky vyplnené retro kolesami s označenými pneumatikami. Z karosérie zmizli svetlá, predné smerovky, spätné zrkadlá, stierače či kľučky, teda všetky prvky prekážajúce prúdeniu vzduchu. Plechy zostali netradične nenalakované. Aerodynamické vlastnosti zlepšila aj úprava podvozka, vďaka ktorej si Géčko sadlo takmer na zem.

Všetky okná prekrývajú ochranné siete, vnútri je navyše rúrkový rám. Interiér prišiel o takmer všetko čalúnenie či izolačné materiály. Pôvodné predné sedadlá nahradili škrupiny so päťbodovými pásmi, volant pochádza z hyperšportu Mercedes-AMG One. Pretekárskej téme sa prispôsobil aj prístrojový panel obsahujúci analógové prístroje namiesto displejov i centrálna konzola.

Motoršport jasne cítiť aj z interiéru špeciálneho vozidla.
Motoršport jasne cítiť aj z interiéru špeciálneho vozidla.
Zdroj: Mercedes-Benz

Stuttgart nešpecifikoval, akú techniku skrýva šialené Géčko pod svojimi plechmi. Maska chladiča Panamericana s logom AMG naznačuje prítomnosť dvakrát prepĺňaného osemvalca. Technika však taká dôležitá nie je, tento projekt vznikol ako umelecké dielo. Jeho repliku plánuje nemecká automobilka vydražiť cez aukčnú sieň Sotheby’s a výťažok použiť na charitatívne účely.