Mercedes-Benz sa pripravuje na otvorenie novej éry e-mobility, svoje najnovšie diela predstavil na mníchovskom autosalóne. Celkovo ide o desať modelov, z toho iba 3 zostávajú verné tepelným motorizáciám. Tu je niekoľko detailov o modeloch EQE, AMG EQS a koncepte EQG a Maybachu EQS. 

Mercedes EQE

Nový model EQE má mnoho spoločných prvkov s limuzínou, ktorá sa v katalógu už nachádza. Vozidlo využíva uzavretú čiernu masku so svetelnou technológiou, ktorá je jednou z estetických vlastností modelov rodiny EQ. Ďalším charakteristickým znakom tohto elektrického radu je svetelný pás prechádzajúci cez zadnú časť. Pri pohľade z boku si všimnete aj výrazný rázvor, ktorý je dlhý 3,12 metra, teda ako pravá limuzína. S celkovou dĺžkou auta (4,95 metra) bude na palube vynikajúca obyvateľnosť. 

Mercedes-Benz EQE.
Zdroj: Mercedes-Benz

Ale nie je to iba o dizajne, technická časť je ďalším prvkom, ktorý približuje model k EQS. Oba sú totiž založené na paltforme EVA2, ktorá bola špeciálne vyvinutá pre 100 % elektrické modely. EQE má tým pádom rovnaké výhody, aké poskytuje podvozok jeho väčšej sestry - vzduchové odpruženie Airmatic alebo natáčanie zadnej náparvy. Tieto dva prvky výbavy budú ponúkané ako voliteľné, nie ako štandard. 

Pokiaľ ide o mechaniku a pohon, EQE bude v čase svojho uvedenia na trh k dispozícii v dvoch verziách s pohonom zadných kolies. Mercedes ale zverejnil technické údaje iba pre jednu verziu, ktorú označuje za EQE 350. Tá dostane elektromotor s výkonom 215 kW (292 k) a krútiaci moment 530 Nm. Využiteľná kapacita batéria je 90 kWh a podľa WLTP by mala poskytnúť dojazd 545 až 660 kilometrov na jedno nabitie. Automobilka ale v budúcnosti sľubuje aj silnejší variant s výkonom okolo 500 kW (680 k). Pokiaľ ide o dobíjanie, systém dokáže na termináli s výkonom 170 kW dobiť 250 kilometrov za 15 minút. 

Rovnako ako pri EQS, aj v modeli EQE má vodič k dispozícii pádla za volantom, cez ktoré si môže modulovať regeneráciu brzdnej energie v štyroch úrovniach. Ak spustíte eko asistenta, zvládne si regeneráciu prispôsobiť podľa okolitej prevádzky, takže môžete prakticky jazdiť bez používania brzdového pedála. K tomu pridajte plánovač výletov, ktorý počas dlhých ciest prispôsobuje trasu podľa potrebného nabíjania. Systém tiež posudzuje, či je možné vrátiť sa do východiskového bodu bez toho, aby ste museli stáť na nabíjacej stanici. 

Mercedes-Benz EQE.
Zdroj: Mercedes-Benz

V rámci bezpečnostných systémov sa do vozidla dostal systém na monitorovanie a analýzu vodiča s cieľom zistiť, či náhodou nevstupuje do fázy mikrospánku. Rovnako ako v prípade EQS sa dvere v prípade priblíženia vodiča automaticky otvoria a zatvoria sa, keď stlačíte brzdový pedál. Zákazníci, ktorí by chceli presne takúto futuristickú vychytávku, si budú musieť priplatiť za balíček Premium Plus, v ktorom sa nachádza. Príchod modelu do katalógu Mercedesu je naplánovaný na polovicu roku 2022.