Mercedes-AMG GLE 53 Coupé a Mercedes-Benz GLE Coupé.

Novinky Mercedes-Benz GLE Coupé dostal nástupcu: Imidžový medveď príde aj v športovej verzii

Foto: Mercedes-Benz

28.8. 0:01 Oproti pokrvnému bratovi má novinka o 60 mm kratší rázvor a menší batožinový priestor, no má ponúknuť lepšie jazdné vlastnosti. Zo začiatku bude v ponuke s tromi pohonnými jednotkami.

BMW X6 vyvolalo pri svojej premiére kontroverzné reakcie, nakoniec však dosiahlo veľkú popularitu a do histórie sa zapísalo ako hlavný pôvodca módy dynamicky tvarovaných SUV. Bavor dostal odvtedy viacero vyzývateľov. Najlepšie sa s touto úlohou popasoval Mercedes-Benz, ktorého model GLE Coupé sa predáva ako teplé rožky. Momentálne dostal nástupcu.

Odhalenie druhej generácie tohto vozidla nie je žiadnym prekvapením, nakoľko jeho konvenčne tvarovaný súrodenec (pôvodne známy ako typ ML, resp. trieda M) prišiel vo štvrtom vydaní už pred rokom. Debutoval na pôde parížskeho autosalóna. Aktuálne je na rade výstava vo Frankfurte, kam príde imidžový medveď rovno aj v športovej verzii označenej číslom 53.

Druhá generácia modelu GLE Coupé príde do obchodov na jar.
Druhá generácia modelu GLE Coupé príde do obchodov na jar.
Zdroj: Mercedes-Benz

Výkonné vyhotovenie sa vyznačuje maskou chladiča Panamericana, štítkami na predných blatníkoch, špecifickými diskami kolies či štvoricou výfukových koncoviek. Okrem toho je bodykit zhodný s variantmi vybavenými balíkom AMG Line, vrátane decentného spojlera na piatych dverách. Tie obsahujú výrazne skosené zadné okno i časť koncových svetiel so zamračenou 3D grafikou zloženou z LED modulov.

Charakteristický tvar karosérie zostal zachovaný, aj keď novinka pôsobí o niečo atletickejšie. Vo výrazných blatníkoch sa krútia disky s priemerom 19 až 22 palcov. Trochu prekvapujúce sú rozmery, konkrétne rázvor osí náprav. V minulosti bol totiž pri oboch karosériách triedy GLE identický. Aktuálna sa situácia mení, pri Coupé medzigeneračne narástol len o 20 mm. Za príbuzným teda zaostáva o 60 mm. Dĺžka dosahuje 4 939 mm, šírku karosérie charakterizuje hodnota 2 010 milimetrov.

Interiér má byť oproti predchodcovi o niečo priestrannejší.
Interiér má byť oproti predchodcovi o niečo priestrannejší.
Zdroj: Mercedes-Benz

Kratší priestor medzi nápravami má prospieť jazdným vlastnostiam tejto verzie, no nepochybne bude mať vplyv na priestor v zadnej časti karosérie. Týka sa to aj kufra ponúkajúceho základný objem 655 litrov. Druhý rad sedadiel je delený v pomere 40:20:40, po jeho sklopení je k dispozícii 1 790 l. Interiér sa inak nijak nemenil. Obsahuje rovnakú palubnú dosku ako klasická trieda GLE, vrátane dvojice 12,3-palcových displejov infotainmentu MBUX. Samozrejmosťou sú luxusné materiály i vybavenie spĺňajúce najmodernejšie štandardy tejto kategórie.

Paleta pohonných jednotiek bude s veľkou pravdepodobnosťou kopírovať pokrvného brata. Štartovacia ponuka však namiesto piatich verzií zahrnie len tri, chýbať v nej bude slabší benzín GLE 450 i nafta GLE 300 d. Zákazníci si tak budú môcť vyberať medzi dvomi naladeniami vznetového šesťvalca a zážihovou alternatívou nesúcou štítok AMG.

Súčasťou uvádzacej palety bude aj silné vyhotovenie GLE 53 Coupé.
Súčasťou uvádzacej palety bude aj silné vyhotovenie GLE 53 Coupé.
Zdroj: Mercedes-AMG

Základom bude nateraz variant 350 d, ktorý poháňa trojlitrový radový turbodiesel OM 656 dosahujúci maximálny výkon 200 kW (272 k) a krútiaci moment 600 Nm. Alternatívou je naftová štyristovka ponúkajúca parametre 243 kW (330 k) a 700 Nm zo silnejšej verzie rovnakého agregátu. Oba motory sú štandardne doplnené deväťstupňovým automatom a pohonom všetkých štyroch kolies, opciou je vzduchový podvozok. Možno ho doplniť elektronickým systémom E-Active Body Control s aktívnymi stabilizátormi limitujúcimi v zákrutách náklony karosérie.

Táto technológia využíva 48-voltový okruh, ktorý nájdeme aj vo verzii 53. Tú poháňa dobre známy benzínový šesťvalec s objemom tri litre disponujúci elektrickým kompresorom, turbodúchadlom i mikrohybridnou asistenciou. Tá je schopná k porcii 320 kW (435 k) a 520 Nm dočasne pridať ďalších 16 kW (22 k) a 250 Nm. Výsledkom toho je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy, maximálna rýchlosť vozidla je obmedzená na 250 km/h. Okrem silného srdca má špecificky nastavený podvozok i silnejšie brzdy. Úctyhodnú veľkosť majú najmä vpredu, kde sú použité 400-milimetrové kotúče.

Aj pod kapotu nového SUV-kupé sa nasťahoval moderný mikrohybridný šesťvalec.
Aj pod kapotu nového SUV-kupé sa nasťahoval moderný mikrohybridný šesťvalec.
Zdroj: Mercedes-AMG

Predajný štart druhej generácie obľúbeného SUV-kupé je naplánovaný na jar budúceho roka, presný termín zatiaľ nepoznáme. Stuttgart zatiaľ nehovorí ani o cenách. Je však viac než isté, že oproti klasicky tvarovanému príbuznému bude novinka o pár tisíc drahšia. Cenník v budúcnosti obohatí plug-in hybrid. Jeho príchod už výrobca potvrdil a napriek absencii oficiálnej pečate môžeme brať ako stopercentné aj uvedenie vrcholnej verzie Mercedes-AMG GLE 63 Coupé poháňanej osemvalcom.

Video

Diskusia