ikona

Novinky Populárne GLC prešlo faceliftom: Čo sa mení?

Foto: Mercedes-Benz

28.2. 11:05 Mercedes-Benz pokračuje s osviežovaním svojej rodiny SUV. Po úplne novej triede GLE teraz prichádza rad na omladené GLC. Populárny model zo Stuttgartu sa mení najmä technicky.

Mercedes-Benz GLC je spolu s modelom GLA predajne najúspešnejším modelom SUV zo Stuttgartu. Minulý rok Mercedes predal 820 721 vozidiel v športovo-úžitkovom segmente a najväčšiu časť si pre seba odkrojila najmä spomínaná dvojica. Teraz GLC prechádza polčasovým faceliftom.

Od dosluhujúceho variantu sa GLC vizuálne extrémne neodlišuje, zmeny sa tu odohrávali najmä pod kapotou či v kabíne
Od dosluhujúceho variantu sa GLC vizuálne extrémne neodlišuje, zmeny sa tu odohrávali najmä pod kapotou či v kabíne
Zdroj: Mercedes-Benz

Nemci populárnemu SUV nadelili modernejší dizajn, ktorý viac korešponduje s novou triedou GLE. Podobné sú diódové svetlá, čelná maska, ale napríklad aj kapota. Profil či zadná časť veľkými zásahmi neprešli, výraznejšie sa tu menili iba koncové svetlá. Viac inovácií si našlo cestu do interiéru. Ten teraz disponuje systémom MBUX a dvojicou veľkých displejov, samozrejmosťou je aj ovládanie hlasom a gestami. Svojou architektúrou kabína jednoznačne odkazuje na bežnú triedu C a ponúka akýsi kompromis medzi digitálnym a analógovým svetom.

Začiatok predaja sa predpokladá na záver roka 2019, v showroomoch budú na klientov spočiatku čakať verzie GLC 300, GLC 220 d a GLC 300d aj s pohonom všetkých kolies 4Matic. Prepĺňaný zážihový agregát má zo zdvihovému objemu 2,0 l ponúkať 190 kW (259 k) a 370 Nm.  Tento motor bude disponovať 48-voltovou elektrickou sieťou a elektromotor tu v prípade potreby zvýši krútiaci moment o ďalších 150 Nm.

Naftiaky sa budú taktiež spoliehať na prepĺňaný radový štvorvalec so zdvihovým objemom 2,0 l. Základ “220 d” príde s výkonom 142 kW (191 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Silnejšia verzia zasa bude ladená na 180 kW (245 k) a 500 Nm. Vizuálne decentný facelift auto vylepší najmä po technickej stránke, čo dokazuje aj nová bezpečnostná výbava. Pribudol adaptívny tempomat Distronic, aktívny systém udržiavania v jazdnom, asistent pre zmenu jazdného pruhu či vedenia vozidla, ale aj aktívne monitorovanie mŕtveho uhlu.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia