Uvedením extrémneho pick-upu G63 6x6 spustila trojcípa hviezda trend, na ktorý úspešne nadviazal model G500 4×4². Ten bude mať onedlho nástupcu. Ešte v roku 2017 dal Mercedes-Benz takúto formu aj kombíku triedy E, pri ktorom nakoniec k sériovej výrobe nedošlo. Vznikol iba jediný exemplár. Rovnako to bude pri novom členovi terénnej rodiny, ktorým je typ EQC.

Nemecká automobilka odhalila v týchto dňoch unikát postavený podľa známeho receptu, no s netradičným elektrickým základom. SUV prešlo viacerými cielenými zásahmi. V prvom rade dostalo portálové nápravy, ktoré dopĺňa výrazne upravené pruženie. Na oboch osiach sa objavili pneumatiky do náročných podmienok (285/50 R20) zastrešené širokými blatníkmi.

Mercedes má portálové nápravy na pôvodných uchyteniach.
Mercedes má portálové nápravy na pôvodných uchyteniach.
Zdroj: Mercedes-Benz

Vďaka týmto zmenám má Mercedes viac než dvojnásobnú svetlú výšku, hodnotu 293 mm jej môže závidieť aj Géčko. Špeciálna verzia elektromobilu prekoná tento off-road aj ďalšími schopnosťami. Jej predný nájazdový uhol dosahuje 31,8°, vzadu je to rovných 33°. EQC 4×4² sa môže brodiť vodou s hĺbkou 40 cm. Táto hodnota na triedu G nemá, v rámci batériovej kategórie ale vyniká.

Nadstavce blatníkov merajú zhruba 10 centimetrov a výrazne zväčšujú šírku vozidla. Karoséria zostala inak takmer nedotknutá. Jedinou výnimkou sú svetlomety, ktoré plnia zároveň funkciu reproduktorov. Slúžia ako náhrada za “vrčanie” spaľovacieho motora. Vydávajú zvuk, ktorého tón je výsledkom algoritmov berúcich do úvahy rýchlosť, polohu plynového pedála či rekuperáciu energie.

Elektrický pohon SUV sa zaobišiel bez väčších úprav.
Elektrický pohon SUV sa zaobišiel bez väčších úprav.
Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQC 4×4² využíva preprogramovaný terénny režim čerpajúci z typu GLC. Pohon zostal inak nedotknutý, SUV má dva elektromotory s celkovým výkonom 300 kW (408 k) a krútiacim momentom 760 Nm. Batéria s kapacitou 80 kWh sa nezmenila. Je pritom jasné, že dojazd vykonané úpravy výrazne obmedzili. Verejnosť to však trápiť nemusí. V tomto prípade automobilka otvorene hovorí, že s produkciou neráta.