ikona

Novinky Mercedes-AMG: Viac sily pre duo GLC 43

Foto: Mercedes-AMG

22.7. 18:31 Dvojica príbuzných SUV prešla dizajnovými zmenami, ktoré zahŕňajú gril Panamericana. Ich trojlitrový šesťvalec je posilnený na 390 koní.

Trojcípa hviezda v ostatných rokoch doslova chrlí vozidlá označené ikonickými písmenami AMG. Na správach o uvedení ostrého kompaktného kombi CLA 45 Shooting Brake ešte ani neuschol virtuálny atrament a Mercedes prichádza s ďalšou športovo ladenou novinkou.

Šesťvalcové modely od AMG si prilepšili o 23 konských síl
Šesťvalcové modely od AMG si prilepšili o 23 konských síl
Zdroj: Mercedes-AMG

Svoju digitálnu premiéru si pred pár dňami odbila dvojica príbuzných modelov GLC 43. Tie boli poslednými chýbajúcimi členmi rodiny SUV po facelifte: štandardné modely ukázal Stuttgart ešte koncom februára a svalovcov označených číslom 63 zasa v apríli. Teraz medzi nimi vypĺňa medzeru. Naraz uvádza oba varianty, teda klasiku i jeho dynamickejšieho brata s prívlastkom Coupé.

Štyridsaťtrojky prešli rovnakými dizajnovými úpravami ako ich súrodenci, zmenili sa teda najmä ich predné svetlá a grafika tých zadných. Vpredu sa pritom objavil gril Panamericana s vertikálnymi rebrami vyhradený doteraz len osemvalcovým variantom. Facelift ovplyvnil aj tvar nárazníkov a podobu výfukových koncoviek, po novom ide o štyri okrúhle komíny.

Zmeny sa týkajú klasickej triedy GLC i vyhotovenia Coupé
Zmeny sa týkajú klasickej triedy GLC i vyhotovenia Coupé
Zdroj: Mercedes-AMG

Kabína ide v stopách skôr predstavených modelov, objavil sa v nej teda nový športový volant, digitálny prístrojový panel či modernejší multimediálny systém. Mercedes-AMG si pre duo GLC 43 prichystal aj o niečo viac sily. Pod kapotou síce zostal trojlitrový benzínový šesťvalec s dvomi turbodúchadlami, no teraz dosahuje výkon 287 kW (390 k) namiesto pôvodných 270 kW (367 k). Vrchol krútiaceho momentu 520 Nm sa nemenil.

Zachovaný je tiež čas potrebný na šprint 0-100 km/h, ktorý trvá v oboch prípadoch 4,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je opäť obmedzená na 250 km/h. Motor stále spolupracuje s deväťstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies, pričom dozadu putuje 69 percent. Štandardom je tiež podvozok AMG Ride Control+ kombinujúci vzduchové pruženie s adaptívnymi tlmičmi. Čo za to? Ceny dvojice nemecká automobilka neprezradila, ale nemali by sa výraznejšie meniť.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia