ikona

Novinky Mercedes-AMG: Nový make-up pre GLC 63

Foto: Mercedes-AMG

17.4. 11:11 Biturbo osemvalec dostupný v dvoch naladeniach zostal zachovaný, zmeny sa však okrem exteriérového dizajnu dotkli aj podvozka páru SUV.

Vlaňajšie uvedenie nástupcu triedy GLE spustilo obrodu celej palety SUV nesúcich trojcípu hviezdu. V niektorých detailoch inšpirovala čerstvo predstavený typ GLB s tromi radmi sedadiel, na spadnutie je newyorská premiéra sedemmiestneho obra GLS neskrývajúceho príbuznosť s menším bratom a obdobný štýl vyznáva aj omladené GLC. Plastiku absolvovalo v Ženeve, krátko nato ho podstúpila verzia Coupé. Teraz modelovú paletu po facelifte obohacujú osemvalcové verzie.

Najväčšou zmenou prešiel dizajn prednej časti
Najväčšou zmenou prešiel dizajn prednej časti
Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG predstavil krátko pred začiatkom výstavy v NY dvojicu svalovcov označených číselným kódom 63. Tak ako doteraz ponúkajú oba karosárske varianty dve vyhotovenia, ktorých pohon zostal nezmenený. Štvorlitrový biturbo osemvalec je v základe naladený na 350 kW (476 k). Ak siahne zákazník po verzii GLC 63 S, tešiť sa môže na výkon 375 kW (510 k). Odlišné sú aj niektoré detaily týkajúce sa podvozka či vybavenia.

Po aktuálnych zmenách budú mať exempláre „S“ štandardne opciu AMG Driver’s Package a rovnako športovejší volant s dotykovými plôškami, čo sú inak príplatkové opcie. Všetky modely dostali do základu elektronicky riadený diferenciál. Zmeny zasiahli stabilizačný systém, ale tiež jazdné režimy s prídavným módom určeným na šmykľavú cestu. Podľa automobilky mali zásahy na podvozku citeľný vplyv na už tak výborné jazdné vlastnosti páru nasypaných nemeckých áut.

Po facelifte by mala dvojica SUV jazdiť ešte lepšie
Po facelifte by mala dvojica SUV jazdiť ešte lepšie
Zdroj: Mercedes-AMG

Vykonané zmeny sa možno ukážu na čase z Nürburgringu, kde drží Mercedes s typom GLC celkový rekord v kategórii SUV. Základné dynamické parametre sa však pre nedotknutý osemvalec zachovali. Klasickému modelu i vyhotoveniu Coupé trvá šprint na stovku naďalej 4 sekundy, pri verzii S ide o 3,8 s. Silnejší kúsok víťazí aj najvyšším tempom 280 km/h. V prípade základu ide o 250 km/h, resp. 270 km/h v prípade zvolenia balíka AMG Driver’s.

Samozrejme, facelift priniesol pre modely GLC 63 nový make-up. Po vzore civilných variantov dostali odlišne tvarované svetlomety i nadol sa rozširujúci gril Panamericana, kým nárazník sa naoko nezmenil. To možno povedať aj o zadnom kúsku obsahujúcom upravené lichobežníkové koncovky výfuku. Zmenené sú koncové svetlá, modernizácia neobišla ani disky kolies s priemerom do 21 palcov. Omladené osemvalcové SUV by sa mali v predaji objaviť onedlho.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia