Mercedes-AMG GT Black Series.

Novinky Mercedes-AMG GT Black Series: Šialená verzia nemeckej beštie má kompletne prepracovaný motor

Foto: Mercedes-AMG

15.7. 11:23 Srdcom kupé je agregát s označením M178 L2, ktorý disponuje plochým kľukovým hriadeľom a suchou olejovou vaňou. Jeho maximálny výkon nakoniec prekonáva aj neoficiálne číslo publikované pred niekoľkými dňami.

Od minulého roka vídať na Nürburgringu vývojové exempláre nabrúsenej odrody kupé Mercedes-AMG GT. Prípravu modelu s očakávaným prívlastkom Black Series nemecká automobilka niekoľko dní dozadu oficiálne potvrdila, po úniku fotografií zverejnila krátku upútavku. Dnes prišla na rad svetová premiéra prinášajúce detailné informácie. Tie potvrdzujú, že oproti verzii GT R prezývanej „beštia zo Zeleného pekla“ je novinka omnoho extrémnejšia.

Fasádu tohto superšportu sme už videli. Od všetkých doterajších vyhotovení sa zásadne odlišuje, pričom vo viacerých smeroch sa inšpirovala pretekárskymi variantmi. V prvom rade ide o masívny gril Panamericana. Okruhové kúsky však pripomína aj nastaviteľný predný spojler či výrazne rozšírené blatníky, vpredu s odvetrávaním. Extra otvory nechýbajú ani na prednej kapote. Prvé husle pritom hrala funkčnosť, čo v číslach vyjadruje prítlak presahujúci v rýchlosti 250 km/h hodnotu 400 kilogramov.

Novinka z rodiny GT je v poradí šiesty nositeľ prívlastku Black Series.
Novinka z rodiny GT je v poradí šiesty nositeľ prívlastku Black Series.
Zdroj: Mercedes-AMG

Zadná časť taktiež zaváňa súťažnými modelmi. Obsahuje gigantické dvojposchodové krídlo, ktorého hlavná plocha obsahuje aktívny dielec. Upevnené ja na veku batožinového priestoru lakovaného čiernou. Túto farbu má aj zopár ďalších detailov, valná väčšina tmavých komponentov ale priznáva karbónovú štruktúru. Platí to aj pre zadný nárazník obsahujúci masívny difúzor lemovaný dvomi pármi výfukových koncoviek.

Skrz tieto kanóny vydychuje dvakrát prepĺňaný štvorlitrový osemvalec, čo nie je žiadne prekvapenie. Jeho charakter však áno. Šialené verzia nemeckej beštie totiž nedostala žiadnu jemne vyladenú formu, namiesto toho má kompletne prepracovaný motor. Disponuje plochým kľukovým hriadeľom, odlišným poradím zapaľovania valcov a suchou olejovou vaňou. Modifikované sú tiež vačky, turbodúchadlá i celé výfukové potrubie, plus mnoho ďalšieho. Obmedzovač sa posunul na 7 200 otáčok.

Štvorlitrový biturbo osemvalec prešiel veľkým množstvom úprav.
Štvorlitrový biturbo osemvalec prešiel veľkým množstvom úprav.
Zdroj: Mercedes-AMG

Doterajší vrchol Mercedes-AMG GT R Pro dosahuje výkon 430 kW (585 k), v prípade zástupcu čiernej séria sa však hovorilo o podstatne vyššom čísle. Podľa nedávno publikovaných informácií malo ísť o 721 koní. Nakoniec je maximum ešte o trochu ďalej, agregát označený kódom M178 LS2 dosahuje až 537 kW (730 k) v rozmedzí 6 700 až 6 900 otáčok. Krútiaci moment vrcholí hodnotu 800 Nm od dvoch do šiestich tisícov.

Osemvalcové srdce dopĺňa prepracovaná sedemstupňová prevodovka s dvomi spojkami, pričom všetok výkon posiela na zadné kolesá. Čo to znamená v praxi? Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne novinka za 3,2 sekundy. Na dvojnásobne tempo sa dostane za menej než 9 sekúnd, pričom najvyššie tempo je 325 km/h. Silu nemeckého kupé krotia karbónovo-keramické brzdy.

Zrýchlenie z 0 na 200 km/h má kupé zvládnuť pod 9 sekúnd.
Zrýchlenie z 0 na 200 km/h má kupé zvládnuť pod 9 sekúnd.
Zdroj: Mercedes-AMG

Upravený podvozok je pri takomto variante samozrejmosť. Disponuje nielen adaptívnymi tlmičmi, ale tiež mechanicky nastaviteľnými odklonmi a stabilizátormi na oboch nápravách. Black Series roluje na kovaných diskoch kolies. Vpredu majú priemer 19 palcov, na zadnej osi sú použité dvadsiatky. Ráfiky sú obuté do špičkových pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2 R.

Uhlíkové vlákna vystužili konštrukciu kupé, okrem toho ich nájdeme aj v interiéri. Popri zopár obkladových paneloch tvoria kostru škrupinových sedadiel, ktoré kombinujú kožu s mikrovláknom Dinamica pokrývajúcim väčšinu interiéru. S čalúnením kontrastujú detaily oranžovej farby. Vozidlo možno vybaviť titánovým rámom v zadnej časti, spolu s hasiacim prístrojom a štvorbodovými bezpečnostnými pásmi je na želanie.

Zatiaľ nevieme, koľko bude usadnutie do tohto kokpitu stáť.
Zatiaľ nevieme, koľko bude usadnutie do tohto kokpitu stáť.
Zdroj: Mercedes-AMG

V kokpite superšportu si možno všimnúť odľahčené panely dverí. Tie nepochybne ušetrili nejaké kilá a úsporu priniesli aj ďalšie komponenty, Mercedes však číslo charakterizujúce odľahčenie nespresnil. Nateraz sa nevyjadril ani k dostupnosti modelu GT Black Series. Jeho výroba bude takmer určite limitovaná a cena poriadne mastná, na presné cifry si ale musíme počkať.

Video

Diskusia