Mercedes-AMG GLE 63 S 4Matic+ Coupé.

Novinky Mercedes-AMG GLE 63 prichádza aj vo variante Coupé: Silnejší model hltá stovku za 3,8 sekundy

Foto: Mercedes-Benz

20.2. 12:13 Prémiové SUV-kupé má pod kapotou štvorlitrový osemvalec s dvomi turbami, ktorý má dve naladenia. Vo variante S disponuje parametrami 450 kW (612 k) a 850 Nm. Agresívny bodykit na dynamickejšie tvarovanej karosérii viac vynikne, k štýlu prispievajú aj štandardné dvadsaťjednotky.

Rodinu výkonných áut s trojcípou hviezdou na čele rozšírilo v ostatných mesiacoch viacero modelov. Okrem iných pribudli aj zástupcovia tried GLE a GLS, ktoré Nemci prezentovali bok po boku. V prípade menšieho SUV šlo o klasickú verziu. Pred ženevským autosalónom prichádza aj vo variante, ktorý sa svojou dynamickejšou siluetou snaží imitovať kupé.

Základ novinky tvoria dobre známe ingrediencie. Vozidlo stojace nad skôr predstaveným šesťvalcovým variantom GLE 53 Coupé je označené číslom 63 a pod kapotou má štvorlitrový benzínový osemvalec s dvomi turbami. Jeho parametre sa nezmenili. V štandardnej verzii dosahuje výkon 420 kW (571 k) a krútiaci moment 750 Nm, variant S má hodnoty 450 kW (612 k) a 850 Nm.

Výkonný osemvalec dopĺňa elektromotor systému EQ Boost.
Výkonný osemvalec dopĺňa elektromotor systému EQ Boost.
Zdroj: Mercedes-Benz

Brutálnej osemvalcovej strojovni pomáha elektromotor 48-voltového systému EQ Boost, ktorý charakterizujú cifry 16 kW (22 k) a 250 Nm. Zlepšiť hospodárnosť silného motora V8 sa snaží aj funkcia deaktivácie polovice valcov fungujúca v rozmedzí 1 000 až 3 250 otáčok. Samozrejmosťou je štart/stop, ktorý prispieva k plneniu emisných noriem.

Napriek viacerým „zeleným“ technológiám je prémiové nemecké SUV-kupé nekompromisne rýchle. Silnejší model GLE 63 S Coupé hltá stovku len za 3,8 sekundy a dosahuje najvyššie tempo limitované na 280 km/h. Takto obmedziť možno na želanie aj klasický variant, štandardne je jeho maximom dvestopäťdesiatka. Na disciplínu 0-100 km/h potrebuje rovné štyri sekundy.

Dynamické parametre sú zhodné s klasicky tvarovaným SUV.
Dynamické parametre sú zhodné s klasicky tvarovaným SUV.
Zdroj: Mercedes-Benz

K dynamike auta aj v tomto prípade prispieva deväťstupňová automatická prevodovka AMG Speedshift TCT a pohon všetkých štyroch kolies. Samozrejmosťou sú viaceré jazdné režimy ovplyvňujúce okrem riadenia, odozvy motora či rýchlosti radenia aj funkčnosť systému 4Matic+ a adaptívny vzduchový podvozok disponujúci aktívnymi stabilizátormi využívajúcimi 48-voltovú architektúru. V prípade verzie S je vozidlo vybavené aj uloženiami pohonnej jednotky s variabilnou tuhosťou.

Do arzenálu možno zarátať silné brzdy, ktoré majú vpredu strmene so šiestimi piestikmi a 400-milimetrové kotúče. Opciou sú karbónovo-keramické kúsky. Od svojho pokrvného brata sa variant Coupé odlišuje kolesami, štandardne má totiž 21-palcové disky namiesto dvadsiatok. Rovnako ako v prípade klasickej triedy GLE je najväčším fabrickým rozmerom 22 palcov.

Cenu nového modelu zatiaľ automobilka zo Stuttgartu neprezradila.
Cenu nového modelu zatiaľ automobilka zo Stuttgartu neprezradila.
Zdroj: Mercedes-Benz

Novinku spája so súrodencom aj interiér kombinujúci luxus so športovou atmosférou a modernými technológiami, ale tiež bodykit. Ten je tvorený maskou chladiča Panamericana, agresívnym predným nárazníkom s funkčnými otvormi či difúzorom lemovaným štvoricou hranatých výfukových koncoviek. Tieto komponenty sa nijak nezmenili, na dynamickejšie tvarovanej karosérii však vyniknú viac. Za väčší štýl si záujemcovia iste priplatia. Zatiaľ ale nie je jasné, koľko to bude.

Video

Diskusia