Číslo 63 má pre fanúšikov trojcípej hviezdy magický význam. Hoci technicky nikdy neoznačovalo objem motora (najbližšie k tomu mal 6,2-litrový atmosférický osemvalec), nové C63 S si toto označenie zdanlivo zaslúži najmenej. Pod kapotou totiž má 2,0-litrový štvorvalec, no sekunduje mu elektromotor.
Koniec éry
Nové C63 S ukončuje éru kompaktných sedanov od AMG s plnotučnou V8. Éru, ktorá sa začala modelom W202 C43 AMG, zahŕňala modely C63 s legendárnym 6,2-litrovým motorom a vyvrcholila odchádzajúcim C63 a 4-litrom s dvomi turbami.
Pozrite si nové AMG vo veľkej galérii, kliknite sem
Dôvodov tohto vývoja je viacero. Po prvé, platforma novej triedy C nie je navrhnutá na nič väčšie ako štvorvalec. Čo je však dôležitejšie, emisné normy uprednostňujú elektrické vozidlá a hybridy. S novým plug-in-hybridným systémom AMG vyťažilo zo situácie to najlepšie. Áno, C63 dokáže prejsť na elektrinu len 13 kilometrov, no tri písmenká v označení modelu hovoria, že toto auto má iné ambície.
Motor a výkon
Konkrétne bleskurýchlu akceleráciu pomocou elektrického dopingu a funkcie „kick-down“, ktorá pripomína súčasné monoposty Formuly 1. Technické parametre vyzerajú viac než dobre: šprint na 100 kilometrov za hodinu za 3,4 sekundy a maximálna rýchlosť elektronicky obmedzená na 250, respektíve 280 km/h.
Pod označením M139 sa ukrýva preplňovaný 2,0-litrový štvorvalec prevzatý z modelov CLA45 a GLA45. V C63 je ale namontovaný pozdĺžne, rovnako ako v C43 a SL43. Iba v najostrejšej verzii C63 S prichádza s elektrickým turbodúchadlom, vďaka ktorému dosahuje výkon na úrovni 350 kW (476 koní) a krútiaci moment 545 Nm.
Motor je spojený s hybridným systémom P3, ktorý poznáme z modelu GT63 S E-Performance. Elektromotor generuje výkon 150 kW (204 koní) a krútiaci moment 320 Nm prenášaný cez dvojstupňovú prevodovku. Hlavnou prevodovkou je deväťstupňová prevodovka AMG MCT s mokrou spojkou. Výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá aj v plne elektrickom režime. Výsledkom je kumulatívny výkon 500 kW (680 koní) a krútiaci moment 1 020 Nm.
K dispozícii je osem jazdných režimov plus štyri režimy rekuperačného brzdenia. AMG sa stratu zvuku V8 snaží kompenzovať umelými zvukovými efektmi ako pre pasažierov, tak pre okolie, pomocou externého reproduktoru.
Podvozok a karoséria
Podvozok prešiel výraznými zmenami, aby dokázal ukočírovať výkon a hmotnosť C63 S. Váha kvôli komplikovanému pohonu dosahuje až 2 145 kg, čo je v podstate teritórium triedy S. Nová je predná náprava, ktorú navrhli kompletne v AMG a výraznými úpravami prešla aj zadná náprava.
Oceľové pružiny sú spojené s adaptívnymi tlmičmi, ktoré pracujú v troch rôznych nastaveniach. K dispozícii je aj natáčanie zadných kolies. Karoséria je širšia oproti bežnej triede C a narástol dokonca aj rázvor. V Európe bude k dispozícii v oboch karosériách: ako sedan alebo kombi.