Už dlhší čas ponúka Audi pri viacerých modelových radoch na výber z dvoch športových verzií. Zákazníci môžu siahnuť po civilnejšom vyhotovení S, pre tých náročnejších sú určené modely RS. Obdobnú stratégiu začalo raziť zopár rokov dozadu BMW založením línie M Performance. Nedávno jej podľahol aj Mercedes-Benz, čo dokazuje jeho najčerstvejší produkt.
Ako nemecká automobilka avizovala, v týchto dňoch predstavila výkonnú verziu novej triedy A. Nejde však o nástupcu modelu A 45. Klebety sa potvrdili, na plnokrvné vyhotovenie hatchbacku si ešte počkáme. Podpis divízie AMG však nesie aj slabší variant s označením A 35 4Matic.
Nechýba telemetria ani launch control
Najdostupnejšej vstupenke do Affalterbachu sila ani náhodou nechýba, prémiový kompakt poháňa stádo počítajúce 306 žrebcov. Vozidlo disponuje vyladenou verziou benzínového štvorvalca M 260 s dvojkomorovým turbodúchadlom. Prepĺňaný motor produkuje maximálny výkon 225 kW (306 k) a krútiaci moment 400 Nm, čo ďalej spracúva sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Štandardom je pohon všetkých štyroch kolies. Ide o variabilný systém, ktorý je schopný na zadnú nápravu poslať najviac 50% hnacej sily.
Vďaka týmto parametrom zhltne hot-hatch stovku za 4,7 sekundy a dosiahne najvyššie tempo limitované na 250 km/h. K ráznosti jeho akcelerácie môže prispieť funkcia kontrolovaného rozjazdu Race Start známa najmä pod anglickým označením launch control. Súčasťou softvérového vybavenia je tiež systém Track Pace, telemetria pracujúca s GPS a vyše 80 rôznymi údajmi. Zahŕňa aj niektoré pretekárske okruhy.
Mercedes má okrem špecificky nastavenej elektroniky zvýšenú tuhosť karosérie pomocou prídavných výstuh a tiež prepracovaný podvozok vybavený na želanie adaptívnymi tlmičmi. Jeho súčasťou sú brzdy, ktoré majú na prednej náprave strieborné štvorpiestikové strmene a 350-milimetrové kotúče. Konštruktéri sa venovali aj riadeniu s premenlivým účinkom posilňovača.
Presnú cenu sa asi dozvieme v Paríži
Samozrejme, dizajnová stránka nezostala na ocot. Vpredu sa objavila tradičná maska chladiča so zdvojenou centrálnou priečkou a logom AMG. Nárazník vychádza z dielca dostupného aj pre štandardné modely, má však prídavný spojler a bočné aerodynamické plôšky. Zadný dielec je naopak kompletne vymenený. Obsahuje mohutný difúzor a evidentne aj miesto na štyri okrúhle zakončenia výfukového potrubia, v prípade verzie A 35 sú však komíny iba dva. Obklopuje ich plast.
Súčasťou bodykitu sú tiež modifikované prahy a neprehliadnuteľné strešné krídlo, blatníky vypĺňajú 18-palcové kolesá s turbínovým mnoholúčovým dizajnom. Interiér prináša okrem odlišnej palety materiálov či funkcií infotainmentu aj nové komponenty. Na palubu sa dostal volant so splošteným vencom a prídavnými tlačidlami ovládajúcimi niektoré technické komponenty, ale tiež kožou čalúnené anatomické sedadlá.
Cenu za usadnutie do tohto kokpitu zatiaľ Mercedes nezverejnil, ako pravdepodobná vyzerá úroveň okolo 45-tisíc. Najsilnejší súčasný model A 250 4Matic sa u nás predáva od 38 928 eur. Presnú sumu sa asi dozvieme počas živého odhalenia na pôde parížskeho autosalóna, krátko na to totiž automobilka chce začať prijímať objednávky. Ostré spustenie predaja je naplánované na január.