ikona

Novinky Mégane R.S. má späť žezlo z Nürburgringu

Foto: Renault

22.5. 12:24 Limitovaná verzia nabrúseného kompaktu dosiahla rovnaký čas ako Bugatti Veyron, konkrétne detaily o nej zatiaľ automobilka neprezradila.

Najostrejší súboj o trón Nordschleife sme mohli v ostatnej dekáde vidieť na poli hot-hatchov. Po dlhoročnom kráľovi menom Renault Mégane R.S. sa na tróne vystriedal Seat Leon Cupra, limitovaný Volkswagen Golf GTI Clubsport S i Honda Civic Type R, pričom japonská značka bola ešte nedávno na koni. No v týchto dňoch vedenie opätovne prebral francúzsky bojovník.

Nový rekord stanovil opäť pilot Laurent Horgon
Nový rekord stanovil opäť pilot Laurent Horgon
Zdroj: Renault

Renault sa pochválil tým, že jeho Mégane R.S. má späť žezlo z Nürburgringu. Doterajší rekord platný zhruba dva roky pokoril ich nabrúsený kompakt o necelé štyri sekundy. Na svetoznámej pôde sa o to postaral dlhoročný jazdec značky Laurent Horgon, ktorý má na svedomí aj prechádzajúceho rekordy tohto hot-hatchu. Okruh zdolal v čase 7 minút, 40 sekúnd a 100 tisícin.

Tento čas platí pre doposiaľ štandardne uvádzaný 20,6-kilometrový úsek, hodnota nameraná pre oficiálnu trať s dĺžkou 20 832 metrov je 7:45,389. S ním treba rátať do budúcnosti. Ak si ho porovnáme so staršími údajmi, konkurencia je viac než zaujímavá. Ostrý hatchback to dotiahol naozaj ďaleko. Má prakticky rovnaký čas, aký svojho času dosiahlo pôvodné Bugatti Veyron. Aj keď vzhľadom na jeho techniku šlo o veľké sklamanie. Rovnaké čísla však pred dekádou mali aj menej extrémne kupé Lamborghini Murciélago LP640-4, Mercedes-Benz SLR McLaren či Porsche 911 GT3.

Oproti verzii Trophy je novinka ľahšia o 130 kg
Oproti verzii Trophy je novinka ľahšia o 130 kg
Zdroj: Renault

O rekordný čas sa pilot postaral za volantom limitovanej verzie kompaktu s prívlastkom Trophy-R, o ktorej automobilka zatiaľ veľa neprezradila. Motor sa ale nijak zásadne nemenil. Ide teda o 1,8-litrový prepĺňaný štvorvalec, ktorý dosahuje rovnaký výkon 221 kW (300 k) ako východisková verzia Trophy. V porovnaní s ňou má byť novinka ľahšia až o 130 kilogramov.

Konkrétne súčasti diéty francúzska automobilka nešpecifikovala, no očakávame napríklad odstránenie zadných sedadiel. Na fotkách sú vidieť karbónové disky kolies. Okrem toho pribudlo na kapote viacero otvorov a pôvodné hmlovky nahradili vstupy vzduchu. Zábery ukazujú tiež mohutné brzdy Brembo. Renault okrem toho spomína firmy Akrapovič, Bridgestone, Öhlins a Sabelt, ktoré priložili ruku k tomuto dielu.

Na bližšie detaily si ešte musíme počkať. Automobilka plánuje Mégane R.S. Trophy-R ukázať na víkendovej Veľkej cene Monaka, okrem toho sa iste objaví aj na Festivale rýchlosti v Goodwoode. Rekordný hot-hatch má prísť do predaja koncom roka v počte niekoľko sto kusov.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia