McLaren 620R.

Novinky McLaren predstavil model 620R: Špičková verzia kupé má nefalšované gény pretekára

Foto: McLaren

11.12. 2019 14:24 Najostrejšie vyhotovenie superšportu prevzalo viaceré dielce karosérie priamo z okruhovej verzie 570S GT4, z nej je odvodená aj pohonná jednotka vyladená na 456 kW (620 k).

Modelové portfólio značky McLaren neustále rastie. Britský výrobca predstavuje novinky v podstatne vyššom tempe než jeho súperi s podobne úzkou špecializáciou: len pred mesiacom ukázal úplne otvorený hyperšport Elva spadajúci do hierarchicky najvyššej série Ultimate a teraz predstavil model 620R spadajúci do základnej šarže Sports Series obsahujúcej doteraz šesť členov. Postaví sa na jej vrchol.

Špičková verzia vozidla bude dostupná výhradne vo forme kupé. Má nefalšované gény pretekára, čo naznačuje písmeno R v mene (skratka anglického výrazu Race). Číselné označenie pritom už tradične prezrádza výkon v konských silách. Dvakrát prepĺňaný osemvalec s objemom 3,8 litra teda dosahuje 456 kW (620 k), jeho krútiaci moment vrcholí na hodnote 620 Nm. Ide pritom o pohonnú jednotku odvodenú z okruhového modelu.

Napriek svojej DNA môže model 620R jazdiť na bežných cestách.
Napriek svojej DNA môže model 620R jazdiť na bežných cestách.
Zdroj: McLaren

Superšport zrýchli na stovku za 2,9 sekundy a jeho najvyššie tempo je 322 km/h. No posilnením motora sa tu nič nekončí. Konštruktéri vo Wokingu sa pozreli aj na prevodovku či podvozok, ktorý disponuje manuálne nastaviteľnými tlmičmi a tuhšími stabilizátormi i pružinami. Zásahom sa nevyhlo riadenie ani brzdy. Voľba padla na karbónovo-keramické kúsky, ktoré majú na prednej osi kotúče s priemerom 390 mm. Vzadu sú použité 380-milimetrové dielce.

Mclaren 620R stojí na kovaných diskoch kolies, ktoré sú štandardne obuté do poloprofesionálnych gúm Pirelli P Zero Trofeo R. Na želanie ich možno vymeniť aj za tzv. sliky nevhodné pre prevádzku na bežných cestách. Okrem ráfikov možno nový model navonok spoznať podľa upraveného bodykitu, viaceré dielce sú priamo prevzaté z okruhového variantu 570S GT4. Medzi ne patrí „deravá“ predná kapota i mechanicky nastaviteľné prítlačné krídlo.

Interiér obsahuje škrupinové sedadlá a šesťbodové bezpečnostné pásy.
Interiér obsahuje škrupinové sedadlá a šesťbodové bezpečnostné pásy.
Zdroj: McLaren

Kupé disponuje množstvom ľahkých komponentov, vďaka ktorým má suchú hmotnosť iba 1 282 kg. K nej prispieva aj použitie škrupinových sedadiel. Na nich sú šesťbodové bezpečnostné pásy, pričom odľahčený interiér pokrýva najmä Alcantara. Usadiť sa doň bude môcť najviac 350 zákazníkov. Produkcia verzie 620R bude totiž limitovaná a jej statusu zodpovedá cena. Na domácom trhu je základ stanovený na štvrť milióna libier (vyše 297-tisíc eur).

Video

Diskusia