Mazda3 je atraktívna ako hatchback i sedan, exteriér ovplyvňuje dizajnový jazyk Kodo, interiér zasa minimalistický prístup

Novinky Nová Mazda3 do detailu: Veľká galéria kompaktu

Foto: Mazda

28.11. 2018 21:15 Nová Mazda3 je konečne na svete, Japonci z nej strhli plachtu dnes ráno. Podľa očakávaní prináša atraktívny dizajn, pochváliť sa bude môcť i prelomovým agregátom z rodiny Skyactiv-X s technológiou SCCI.

Pri debate o Mazde3 srdce väčšiny motoristických fanúšikov pookreje, už vo svojej predchádzajúcej podobe išlo o jedno z najkrajších áut segmentu. Teraz Japonci strhli plachtu zo štvrtej generácie, ktorá dizajnový jazyk Kodo posúva na ďalšiu úroveň. Trojka prichádza rovno v dvoch karosárskych verziách - ako hatchback i sedan.

Mazda3 je atraktívna ako hatchback i sedan, exteriér ovplyvňuje dizajnový jazyk Kodo, interiér zasa minimalistický prístup
Mazda3 je atraktívna ako hatchback i sedan, exteriér ovplyvňuje dizajnový jazyk Kodo, interiér zasa minimalistický prístup
Zdroj: Mazda

Hatchback sa od dosluhujúcej verzie odlišuje takmer vo všetkom, ide ale o nenápadné zmeny. Predná časť s dlhou kapotou disponuje veľkou čelnou maskou s chrómovým orámovaním siahajúcim až ku predným LED reflektorom, ktorú sme spoznali už vďaka konceptu Vision Coupé. Profil novinky sa vyznačuje veľkým C-stĺpikom, vďaka ktorému auto čiastočne pripomína kupé či shooting brake.

Aj na zadnej časti hatchbacku sa stále bude dať rozpoznať, že sa pozeráte na novú Mazdu 3, koncové svetlá sú však úplne odlišné. Svietiť v nich budú dve kruhové diódové trubice, vďaka nim auto dostane charakteristický svetelný podpis. Rovnaký prvok zdobí i zadnú časť sedanu, ktorá sa okrem koncových svetiel môže pochváliť i nenápadným spojlerom či poriadne svalnatými bokmi. Mazda3 si, zdá sa, zachová i dvojicu výfukových koncoviek, ktoré budú pekne ladiť s vynovenými svetlami.

Sedan dostáva svalnaté blatníky, užšie svetlomety a prepracovanú zadnú časť
Sedan dostáva svalnaté blatníky, užšie svetlomety a prepracovanú zadnú časť
Zdroj: Mazda

Zmeny v interiéri trojky sú výraznejšie, než v prípade exteriéru. Nový je tu multifunkčný volant, prístrojová doska či 8,8” displej vylepšeného infotainmentu. Kabína Mazdy3 poteší najmä minimalistov, ktorí si nepotrpia na výrazné tvary a experimenty. Všetko je tu jednoduché, tlačidiel je akurát a všetky sú sústredené na jednom mieste.

Ergonómii by mohol pomôcť otočný ovládač infotainmentu s väčším priemerom, predĺžená lakťová opierka či volant nastaviteľný vo väčšom rozsahu. Kvôli pohodliu sa presúvali i držiaky na poháre, ktoré teraz nájdete pred radiacou pákou. Japonci hovoria aj o kvalite interiéru na vyššej úrovni, ktorá by sa aspoň podľa oficiálnych fotografií mohla porovnávať s nedávno omladenou Mazdou6. O nej sa však presvedčíme naživo.

V interiéri vládne jednoduchosť a podľa Mazdy i kvalitné materiály
V interiéri vládne jednoduchosť a podľa Mazdy i kvalitné materiály
Zdroj: Mazda

Už teraz sa môžeme tešiť na plejádu agregátov, ktoré sa dostanú pod výraznú kapotu trojky. Základom by mal byť zážihový agregát so zdvihovým objemom 1,5 litra, rátať však treba i s benzínovým dvojlitrom a vrcholným dvaapollitrovým štvorvalcom. Hlavu v smútku nemusia mať ani nadšenci vznetových jednotiek, v ponuke bude i dieselová jednotka so zdvihovým objemom 1,8 l.


Vychutnajte si novinku do detailu vo veľkej galérii


Mazda potvrdila i chýry o prítomnosti agregátu z rodiny Skyactiv-X, ktorý bude pracovať v hybridnom režime. Tento motor do portfólia prinesie technológiu nazvanú SCCI (Spark-Controlled Compression Ignition), ktorá by z pohľadu efektivity mala benzínové motory posunúť na úroveň dieselových. Na detailné informácie si však ešte musíme počkať.

Nová Mazda3 ponúkne i vycibrený pohon všetkých kolies i-Activ či vynovený G-Vectoring Control Plus, ktorý by sa mal postarať o lepšie jazdné vlastnosti vozidla. Z technológií netreba zabúdať ani na moderné asistenčné systémy. Okrem iného dostane trojka adaptívny tempomat schopný samostatnej jazdy v dopravnej zápche či predný radar, ktorý za vás bude monitorovať križovatku a v prípade nebezpečenstva zasiahne. O dostupnosti novinky na našom trhu sa zatiaľ nehovorí, oficiálne info snáď príde čoskoro.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia