Škoda Vision X

Novinky Škoda Vision X: SUV s unikátnou technikou

Foto: Škoda

1.3. 2018 11:38 Česká štúdia dostane pohon s netradičnou koncepciou, ktorá spojí štvorvalec na CNG s elektromotorom roztáčajúcim zadné kolesá.

Už o niekoľko dní sa začne ženevský autosalón, udalosť roka pre veľkú časť európskych značiek. Škoda bude mať na jeho pôde silné zastúpenie. Na medzinárodné podujatie príde hneď s trojicou debutantov, popri omladenej forme typu Fabia ukáže luxusne ladený model Kodiaq L&K a tiež koncept malého SUV nesúci označenie Vision X. O ňom teraz prezradila nové informácie.

Škoda Vision X príde so zmenenou koncepciou delených svetlometov
Škoda Vision X príde so zmenenou koncepciou delených svetlometov
Zdroj: Škoda

Predobraz sériového automobilu, ktorý využije rovnaké koncernové základy ako Seat Arona, doposiaľ automobilka ukázala na troch dizajnových náčrtoch. K nim aktuálne pribudla prvá fotografia. Väčšinu karosérie na nej skrýva tma, no popri základných rysoch spätných zrkadiel či strechy vybavenej pozdĺžnymi nosičmi môžeme vidieť aj dôležité komponenty prednej časti.

Ako už naznačili skice, Škoda Vision X sa bude rozložením svetlometov líšiť od väčších súrodencov. Rolu hlavného modulu prevezme ich spodný segment. Ten doplní tenká LED linka nadväzujúca na masku chladiča, ktorá disponuje typickými zdvojenými rebrami. Vznikne tak základná architektúra tváre pripomínajúca viacerých aktuálnych zástupcov značky Citroën či Hyundai.

Náčrty prezradili aj to, že okrem opačného garde diódových očí sa česká štúdia malého SUV bude držať štylistickej príručky značky a zároveň prinesie interiér s digitálnym prístrojovým panelom i voľne stojacim displejom infotainmentu. Vozidlo však prekvapuje najmä svojou unikátnou technikou. Dostane totiž pohon s netradičnou koncepciou, ktorá spojí štvorvalec prispôsobený na spaľovanie CNG s elektromotorom roztáčajúcim zadné kolesá. Kardan v systéme 4x4 kompletne absentuje.

Spojenie zemného plynu a elektriny je pomerne nevídaným počinom
Spojenie zemného plynu a elektriny je pomerne nevídaným počinom
Zdroj: Škoda

Pod prednou kapotou bude mať Vision X prepĺňaný zážihový agregát s označením G-TEC, namiesto doteraz používanej 1,4-litrovej jednotky však pôjde o modernejší variant 1.5 TSI. Do pléna prinesie výkon 96 kW (130 k) a krútiaci moment 250 Nm. Motor na benzín/zemný plyn poháňa prednú os spolu so štartovacím generátorom prostredníctvom prevodovky DSG, vzadu je elektrický agregát schopný pomôcť porciou 70 Nm. Potrava preň je uskladnená v dvoch 48-voltových batériách uložených pod prednými sedadlami.  Zadné zasa skrývajú tlakovú nádobu na CNG, ale tiež klasickú benzínovú nádrž.

Škoda môže pri jazde využiť kompletný pohonný systém, vtedy zrýchli z pokoja na tempo 100 km/h za 9,3 sekundy a súboj s odporom vzduchu vzdá presne pri dvestovke. Koncept sa môže taktiež hýbať len pomocou jednej nápravy. Na elektrinu síce prejde iba dva kilometre, no v kombinovanom režime je dojazd vozidla 650 kilometrov. Priemerné emisie oxidu uhličitého sú pritom iba 89 g/km. Techniku s obdobnými parametrami môže Mladá Boleslav chystať aj pre sériové modely, prvým hybridom značky sa však v budúcom roku stane omladená vlajková loď Superb.

Zdroj: Marek Pokrývka
Diskusia  ()

Video

Diskusia