Verte či nie, za ten čas, čo si stihnete prečítať začiatok tohto článku, si niekto zaobstaral svoj vlastný Volkswagen Golf. Niektoré štatistiky tvrdia, že každých 41 sekúnd sa majiteľ rozhodne práve pre toto auto. Nie je preto žiadnym prekvapením, že hovoríme o najúspešnejšom modeli Volkswagenu, ktorý sa stal populárnym na mnohých trhoch a aj tam, kde nie je číslo jedna, obsadzuje tie najvyššie priečky. Nanešťastie sa zdá, že ani toto mu nezaručuje istú budúcnosť.

Thomas Schäfer, ktorý je generálnym riaditeľom od vlaňajšieho apríla, poskytol rozhovor nemeckým novinám Welt a prezradil, že o vývoji deviatej generácie sa ešte nerozhodlo. Priznal, že pracujú na facelifte súčasného modelu, no povedal, že o osude obľúbeného Golfa sa rozhodne v najbližších dvanástich mesiacoch. Musíme však priznať, že jeho slová v nás nevyvolali príliš veľkú nádej. "Budeme musieť zistiť, či sa oplatí vyvinúť nové vozidlo, ktoré nevydrží na trhu celých sedem alebo osem rokov."

Celkový proces môže byť totižto pre automobilku extrémne drahý a treba myslieť na záujem zákazníkov. Cena vozidiel sa totižto s príchodom nových emisných predpisov v rámci Euro 7 môže veľmi ľahko zvýšiť kvôli použitiu efektívnejších technológií. Podľa výpočtov Schäfera by sa vďaka tomu suma za jedno auto mohla zvýšiť o 3 000 až 5 000 eur. A treba uznať, že pri menších vozidlách bude kompenzácia dodatočných nákladov veľmi náročná. Vstupná mobilita so spaľovacími motormi bude preto podstatne drahšia. Veru, čoskoro už môžeme zabudnúť na autá so štartovacou cenou okolo 10 000 eur mimo bazár.

Ak by sa naše obavy potvrdili a výrobca sa rozhodne postaviť pred svoj úspešný Golf pomyselnú zátarasu, budeme svedkami konca éry, ktorá sa začala písať v roku 1974. Éra najpredávanejšieho kompaktu na svete. Ak si náhodou myslíte, že nemecký rozum dokáže poraziť sentiment s vôňou predchádzajúcich úspechov, mýlite sa. Nemci už ukázali s ukončením výroby modelu Beetle, že ak je niečo neefektívne, ale pritom ikonické, nezaručí mu to prístup do ďalšej kapitoly.