V druhej polovici predchádzajúcej dekády vzniklo množstvo mladých firiem, ktorých cieľom bola výroba elektrických vozidiel. Viaceré zostali len na papieri. Americký start-up Lucid Motors, autor sedanu Air opakovane prezentovaného v rokoch 2016 a 2017, však pri prototypoch nechce zostať. Už čoskoro spoznáme jeho pilotné dielo v sériovej verzii.

Uvedenie finálneho produktu ohlásil šéf spoločnosti Peter Rawlinson, ktorý v rokoch 2009 až 2012 pracoval pre Elona Muska. Viedol vývoj liftbacku Tesla Model S. Ten bude patriť medzi konkurentov modelu Lucid Air, hoci nie úplne priamym. Stratégia ambiciózneho start-upu sa totiž zmenila. Pôvodne avizoval základnú cenu 60-tisíc dolárov (54 700 eur), no slabšie verzie elektromobilu vraj úplne škrtne. Gro ponuky majú tvoriť luxusnejšie a výkonnejšie modely stojace vyše 100-tisíc v americkej mene. 

Air príde do predaja vo verzii nesúcej prívlastok Dream Edition.
Air príde do predaja vo verzii nesúcej prívlastok Dream Edition.
Zdroj: Lucid Motors

Mladá firma kedysi avizovala výkon okolo 1 000 koní. Spomínala aj prítomnosť batérie s kapacitou 130 kWh, ktorá mala vystačiť na dojazd zhruba 400 míľ (644 km) na jedno nabitie. Akumulátor bude nakoniec menší. Akčný rádius sa však asi ešte predĺži, za čo môže použitie efektívnejšej techniky. Kľúčom sú volty. Air sa pýši vyšším napätím, než má Porsche Taycan. Rawlinson hovorí o viac než 900-voltovej technike. Nemecký súper používa 800 V. No väčšina výrobcov stavila na 400 V, vrátane produktov Tesla.

Američania popri týchto informáciách zverejnili aj video zachytávajúce sériový model. Ide o jeho uvádzací variant, ktorý ponesie prívlastok Dream Edition. Dizajn elektrického sedanu sa podľa tejto upútavky zmení len v detailoch. Jeho svetová premiéra sa má odohrať na aprílovom autosalóne v New Yorku, výroba sa má začať v arizonskej fabrike niekedy koncom roka.