Lotus Evora GT410.

Novinky Lotus Evora prichádza vo verzii GT410: Je lepšia na každý deň a zároveň lacnejšia

Foto: Lotus

5.2. 9:25 Nové vyhotovenie kupé nemá čierne časti karosérie ani žalúzie nad šesťvalcovým motorom, ktoré nahradilo klasické okno. Okrem toho disponuje lepšou zvukovou izoláciou či komfortnejšími tlmičmi.

Vlaňajšia premiéra elektrického hyperšportu Lotus Evija bola pre automobilku významným krokom vpred. Čosi celkom nové prezentovala po dlhých rokoch, počas nich akurát vylepšovala existujúce produkty. Na svoj zvyk teraz nadviazala. Venovala sa typu Evora, ktorý debutoval ešte v lete roku 2008. Vyrába sa teda už poriadne dlho.

Anglické kupé s usporiadaním 2+2 a centrálne uloženým motorom prichádza vo verzii GT410. Takto označený model prišiel do predaja predvlani, no niesol prívlastok Sport. Teraz prichádza variant bez neho. Má byť lepšie prispôsobený na bežné používanie, čo sa výrobca snažil dosiahnuť detailnými zmenami na viacerých frontoch.

Civilnejšie vyhotovenie modelu GT410 prezrádza zadné okno či krídlo.
Civilnejšie vyhotovenie modelu GT410 prezrádza zadné okno či krídlo.
Zdroj: Lotus

Nové vyhotovenie možno spoznať napríklad podľa jednofarebného kabáta. Čierne plochy sa nekonajú, spätné zrkadlá sú odeté do odtieňa karosérie spolu so strechou, časťou prahov i prednej kapoty. Vzadu je namiesto tmavých žalúzií nad motorom klasické okno, čo zlepšuje výhľad dozadu. Zmenil sa tiež tvar krídla. Osviežená paletu lakov nikoho neprekvapí, rovnako ani špecifické disky kolies.

Niekoľko dôležitých úprav sa odohralo v interiéri. Namiesto všadeprítomnej Alcantary tu má hlavné slovo koža, ktorá pokrýva anatomické sedadlá Sparco i prepracované panely dverí. Tie obsahujú lakťovú opierku a malý úložný priestor. Zlepšila sa tiež zvuková izolácia, pričom na palube je modernejší multimediálny systém. Štandard obsahuje okrem iného klimatizáciu, vyhrievanie sedadiel, tempomat či zadné parkovacie senzory.

Odlišné nastavenie podvozka britského kupé má priniesť viac pohodlia.
Odlišné nastavenie podvozka britského kupé má priniesť viac pohodlia.
Zdroj: Lotus

Lotus Evora dostal tiež inak nastavené tlmiče, ktoré majú priniesť zvýšený komfort bez sabotovania výborných jazdných vlastností. Samotný pohon sa nezmenil. Uprostred kupé pracuje kompresorom prepĺňaný 3,5-litrový šesťvalec Toyota, ktorý dosahuje rovnaké parametre 306 kW (416 k) a 420 Nm ako v prípade modelu GT410 Sport.

Nová verzia teda dynamicky neutrpela, zrýchlenie z 0 na 60 míľ za hodinu (96 km/h) zvládne za 4 sekundy a najviac dosiahne 305 km/h. Oproti služobne staršiemu vyhotoveniu je však lepšia na každý deň. A zároveň lacnejšia, na nemeckom trhu sa má predávať od 99 900 eur. To znamená úsporu nezanedbateľných 11-tisíc.

Video

Diskusia