Je to skutočná pocta minulosti značky a spaľovaniu. Emira je postavená na novej platforme vyrobenej z extrudovaného hliníka, ktorá je spojená veľmi silným priemyselným lepidlom. Je to systém, ktorý Lotus používal na výrobu automobilov posledné dve desaťročia. Jeho podvozok by sme mohli považovať za evolúciu z modelu Lotus Evora, s ktorým má dokonca identický rázvor. 

Predtým, ako sa pustíte do mútenia vody by ste mali vedieť, že tento Lotus predstavuje určitú zmenu paradigmy v porovnaní s ostatnými Lotusmi minulosti. Je to technologickejšie, praktickejšie a všestrannejšie vozidlo, a zároveň ťažšie ako Elise alebo Exige. Môžeme ho považovať za duchovného nástupcu Evory.

Lotus Emira.
Zdroj: Lotus

Práca dizajnérov sa prejavila na vynikajúcej úrovni. Emira je okamžite rozpoznateľná ako Lotus a zjavne zdedila nejaké črty po elektrickom hyperautomobile Evija. Podľa technických údajov je síce o 2 cm dlhšie ako Evora, no vizuálne sa nám zdá o niešo menšie. Možno za to môže jeho skromnejšia LED optika alebo veľmi krátky previs. Tvar auta síce určuje aerodynamika, ale v tomto prípade Lotus upustil od viacerých aktívnych aerodynamických riešení. Napriek tomu tu zostali veľké otvory pre prívod vzduchu do motorového priestoru a na zadnej časti nápadné výduchy. 

Automobilka chce, aby ľudia prestali vnímať ich modely ako sparťanské, ťažkopádne a slabo vybavené stroje. V modeli Emira sa preto dizajnéri rozhodli začleniť do auta úložné priestory, ktoré sú po novom vo dverách aj v stredovej konzole. V modernom interiéri nechýbajú ani USB porty pre nabíjanie mobilných zariadení či asistent automatického núdzového brzdenia. Príjemným prekvapením je objem batožinového priestoru, ktorý pod kapotou uvoľnil miesto pre 208 litrov.

Lotus Emira.
Zdroj: Lotus

Lotus Emira bude k dispozícii s dvoma pohonnými ústrojenstvami. Prístupovým motorom bude štvorvalec Mercedes-AMG s turbom, rovnaká ručne vyrábaná M139, akú môžeme nájsť v športovejšej triede A. Lotus ho naladil na maximálny výkon 265 kW (360 k). Tento motor je pripojený k sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovke. Vrcholom ponuky je stále vidlicový 6-valec s objemom 3,5-litra s kompresorom Toyoty, ktorý dosahuje výkon 294 kW (400 k). Aj keď Lotus ešte neoznámil viac detailvo, vieme, že Emira zvládne z pokoja vyraziť na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 290 km/h.

Najkontroverznejším údajom je ale pohotovostná hmotnosť, ktorá má mať najmenej 1 405 kg (V závislosti od výbavy a zvoleného agregátu). Lotus síce tvrdí, že vďaka adaptívnemu odpruženiu a svetlej výške si získa obrovskú stabilitu a bude skvele zatáčať, nemôžeme ignorovať skutočnosť, že je o 400 kg ťažší ako Lotus Elise a o 300 kg ťažší ako alpský model A110S , ktorý je jedným z jeho priamych rivalov.

Lotus Emira.
Zdroj: Lotus

Modelom Emira sa značka snaží osloviť širšie publikum, ktoré doteraz považovalo Lotus za príliš radikálny. Je to prvý krok plánu expanzie financovaného spoločnosťou Geely, ktorá v jednej z "alternatívnych" budúcnosti dokonca uvažuje o výrobe športového crossoveru. Nápad, ktorý momentálne desí tých najvernejších a najradikálnejších fanúšikov, ale ktorý je výsledkom doby, v ktorej žijeme.