ikona

Novinky Lexus RC F sa vracia: Má aj okruhový balík

Foto: Lexus

16.1. 10:16 Japonec dostal okrem osvieženého dizajnu mierne vyšší výkon, vo verzii Track Edition disponuje množstvom karbónových dielcov i titánovým výfukom.

Koncom roka 2013 vstúpila prémiová dcéra automobilky Toyota medzi kupé strednej triedy, na domácom tokijskom výstavisku vtedy debutoval Lexus RC. Tesne pred oslavou piatych narodenín prešiel vlani modernizáciou. Tá priniesla nielen dizajnové a technické úpravy, ale tiež dočasnú nedostupnosť špičkovej verzie so štítkom F. Tá sa momentálne vracia do ponuky.

Omladené kupé RC F po boku variantu Track Edition
Omladené kupé RC F po boku variantu Track Edition
Zdroj: Lexus

Svalnatý variant kopíruje štylistickými zmenami klasické modely. Rozdelené svetlomety nahradili ostrejšie jednoliate, pozmenená je aj grafika zadných svetiel či tvarovanie nárazníkov. Široké blatníky či diagonálne usporiadané koncovky výfuku však sú zachované. Interiérové zásahy boli decentné, týkali sa najmä prístrojovej dosky a multimediálneho systému.

Technická stránka tohto Japonca nezostala na ocot. Päťlitrový atmosférický osemvalec má upravené sanie a riadiacu jednotku, vďaka čomu jeho parametre jemne vzrástli. Po novom dosahuje maximálny výkon 352 kW (479 k) a krútiaci moment 536 Nm. Osemstupňová automatická prevodovka prešla úpravami, rovnako ako viaceré komponenty podvozka. Lexus okrem toho ušetril zopár kilogramov. Siahol po niekoľkých hliníkových dielcoch a použil tiež menší kompresor klimatizácie.

Model pripravený na trať prezrádza aj pevné krídlo
Model pripravený na trať prezrádza aj pevné krídlo
Zdroj: Lexus

Asi najväčšou novinkou je fakt, že kupé má teraz aj okruhový balík. Ku karbónovému spojleru pridáva kapotu, strechu a pevné prítlačné krídlo z rovnakého materiálu. Track Edition možno spoznať aj podľa titánových koncoviek výfuku či špecifických 19-palcových diskov kolies BBS, za ktorými sa skrývajú mohutné brzdy Brembo využívajú karbónovo-keramické kotúče.

Všetky vykonané úpravy umožnili v tejto špecifikácii ušetriť 80 kilogramov oproti modelu RC F pred faceliftom, k čomu prispela aj výstuž nárazníka a deliaca stena za zadnými sedadlami z uhlíkových vlákien. Tie môžu pokrývať aj niektoré časti interiéru. Štandardne má červené čalúnenie, ktoré spája kožu a alcantaru. Cenu omladeného kupé ani traťovej nadstavby Lexus zatiaľ neprezradil.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia