Nová generácia modelu Lexus NX je ako výrazný impulz elektrifikovanej stratégie japonskej automobilky. Pokiaľ ide o exteriér, SUV narástlo do všetkých rozmerov. Celková dĺžka sa zväčšila o 20 mm, rázvor náprav narástol o 30 mm, auto sa rozšírilo o 20 mm a zdvihlo o 5 mm. Výsledkom týchto čísiel je vozidlo s celkovou dĺžkou 4 660 mm, šírkou 1 865 mm, výškou 1 640 mm a rázvorom 2 690 mm. 

Vďaka platforme Global Architecture K (GA-K), na ktorej je nový model založený, môžeme počítať s kratšími prevismi a širšími podbehmi, do ktorých sa zmestia väčšie kolesá. Po estetickej stránke si auto zachováva prominentnú rozpoznateľnú prednú masku, hoci predný nárazník bol upravený tak, aby sa mohli zväčšiť otvory na oboch strnách pod svetlometmi. 

Na zadnej časti sú zmeny dizajnu oveľa zreteľnejše. Vyniká tu nová zostava zadných svetiel v tvare písmena L, ktorých osvetlenie presahuje šírku vozidla. Vzadu si všimnete absenciu loga s písmenom L, pribudol však široký nápis Lexus a zadné združené svetlomety prepojila červené LED linka.

Interiér NX je úplne nový. Uvádza na trh koncept, ktorý nazvali Tazuna, japonský výraz, ktorý popisuje kontrolu jazdca nad koňom pomocou opratí. Zaujme tiež veľký stredový dotykový displej s uhlopriečkou 14-palcov. Nechýba množstvo USB vstupov či bezkáblové nabíjanie smartfónu. Ak radi ovládate svoje auto hlasom, stačí len zakričať „Hey, Lexus!" a splní vám všetky vaše priania.

Nová generácia Lexusu NX
Zdroj: Lexus

Pokiaľ ide o mechanickú časť, veľkou novinkou je príchod plug-in hybridnej motorizácie. Firma sľúbila, že jej prvý plug-in hybrid dorazí v roku 2021, bez toho, aby prezradila viac podrobností, a my už vieme, o aký model ide. Bude to Lexus NX 450h+, ktorý má vďaka 2,5-litrovému štvorvalcovému benzínovému hybridnému motoru výkon 225 kW (306 k).  Sila sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom aktualizovaného pohonu všetkých kolies Lexus E-Four.

Pre Rusko a iné východné európske krajiny ale bude v ponuke aj prepĺňaný 2,4-litrový benzínový agregát s výkonom 205 kW (279 k), či atmosférická verzia s objemom 2,5 litra s výkonom 146 kW (199 k). Hybridné pohony budú napojené na overené bezstupňové automatické prevodovky e-CVT, ostatné prídu s 8-stupňovým automatom.

Verzia 450h+ má nabíjateľnú lítium-iónovú batériu s kapacitou 18,1 kWh, ktorá by mala mať v 100 % elektrickom režime dojazd 63 km, čo je o niečo menej, ako ponúka Toyota RAV4 Plug-in, s ktorou zdieľa technológiu. Podľa údajov výrobcu sú emisie CO₂ stanovené pod 40 g/km a spotreba paliva by nemala presiahnuť 3 l/100 km.

Príjemné prekapenie prichádza aj vo forme kufra, ktorý má rovnakú kapacitu, takže nedošlo k strate miesta kvôli komponentom hybridného systému, aj keď presné číslo zatiaľ neprezradili. Palivová nádrž sa tiež nemení, jej objem zostáva na 55 litroch.

Nová generácia Lexusu NX
Zdroj: Lexus

Ochrana pasažierov, ale aj ostatných účastníkov cestnej premávky je samozrejme na najvyššej úrovni. Štandardne dostanete systém Lexus Safety System+ tretej generácie, ktorý je momentálne najvyspelejší na trhu. Dokáže sa samočinne vyhýbať prekážkam, za príplatok dostanete aj systém, ktorý zabráni poraneniu cyklistov náhlym otvorením dverí na aute, či zrážke s vozidlom schovaným za rohom.

Nechýba ani plne automatický parkovací systém, s pamäťou pre často používané miesta na parkovanie. Na Slovensku sa predpredaj novinky Lexus NX začne koncom júla 2021, prvé autá k nám prídu v novembri.