ikona Lexus LC500h naživo na výstavisku Palexpo

Novinky Lexus LC sa na ulici určite nestratí

Foto: Auto BILD

7.3. 2016 15:14 Japonské športové kupé pôsobí vďaka mnohým ostrým tvarom ako magnet na oči. Hybridu stačí na šprint 0-100 km/h menej než päť sekúnd.

Medzi premiérami prítomnými pod strechou výstaviska Palexpo sa nachádzal aj Lexus LC500h. Šlo o hybridnú verziu športového kupé, ktoré malo svoju premiéru pôvodne v Detroite. Teraz si odbilo debut na starom kontinente. Sériový model vychádzajúci z úžasného konceptu LC-LF spred piatich rokov sme počas autosalóna nemohli odignorovať a prezreli si ho naživo.

Lexus LC500h naživo na výstavisku Palexpo
Lexus LC500h naživo na výstavisku Palexpo
Zdroj: Auto BILD

Ako nám už naznačili oficiálne fotografie, Lexus LC sa na ulici určite nestratí. Dizajn tohto japonského kupé je skutočne extravagantný. Na ceste od štúdie po sériovú výrobu sa zmenil minimálne, v perleťovej modrej farbe vďaka tomu pôsobí ako magnet na oči. Môžu za to najmä mnohé ostré tvary. Geometrické potreby sa pri jeho návrhu evidentne zapotili a výsledok stojí za to.

Interiér sľubuje dávku luxus a moderné technológie
Interiér sľubuje dávku luxus a moderné technológie
Zdroj: Auto BILD

Do interiéru vozidla sme sa síce zatiaľ nestihli posadiť, ale na oficiálnych fotografiách sľubuje poriadnu dávku luxusu a moderné technológie. Všimnúť si tu možno dotykové ovládanie multimediálneho systému i množstvo kvalitne vyzerajúcich materiálov.

Z obrázkov je tiež jednoznačný dôraz na pohodlie vpredu sediacich pasažierov. Kabína má konfiguráciu 2+2, pričom vodič a spolujazdec majú k dispozícii kreslá s výrazným bočným vedením.

Multi Stage Hybrid System dosahuje výkon 264 kW
Multi Stage Hybrid System dosahuje výkon 264 kW
Zdroj: Auto BILD

Ako sme sa už v minulosti dozvedeli, zmiešaný pohon modelu LC500h dosahuje najvyšší výkon 264 kW (359 k). Kupé by malo stačiť na šprint 0-100 km/h menej než päť sekúnd. Hybrid je teda napriek slušnému silovému hendikepu takmer rovnako rýchly ako osemvalcový model. Vodičovi pritom batéria typu Li-ion umožní aj rýdzo elektrickú prevádzku. Ako funguje Multi Stage Hybrid System v praxi ukáže čas, zaujímavá bude najmä jeho reálna spotreba.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia