Majiteľov starších Defenderov potešil výrobca početnými možnosťami ich vylepšenia, no lacné to ani náhodou nebude.

Novinky Land Rover nezabudol na originálny Defender: Ponúka preň vylepšenia

Foto: Land Rover

1.8. 15:27 Krátko pred začiatkom výroby novej generácie off-roadu Land Rover Defender na Slovensku začína britská automobilka prostredníctvom divízie Classic Works predávať nove dielce určené pre pôvodného nositeľa tohto mena.

Pred mesiacom sa na internet dostala fotografia čiastočne odhaľujúca, ako bude vyzerať pripravovaný Land Rover Defender. Druhý produkt nitrianskej fabriky koncernu JLR už pritom čiastočne poznáme. Videli sme ho zvnútra a vieme tiež viaceré technické parametre. Premiéra terénneho vozidla sa má odohrať počas najbližších mesiacov a následne by sa mala spustiť výroba. Krátko pred jej začiatkom však firma upozorňuje na predchodcu.

Britský výrobca ukazuje, že na originálny Defender nezabudol. Ponúka preň viaceré nové vylepšenia. Inšpiroval sa pritom limitovanou edíciou, ktorá vznikla pri príležitosti 70. výročia založenia automobilky. Exkluzívny model mal pod kapotou benzínový motor V8. Jeho debut sa odohral predvlani v januári, teda rok po oficiálnom odchode pôvodného anglického off-roadu do zaslúženého dôchodku.

Aktuálne uvádzané úpravy budú dostupné bez ohľadu na rázvor a druh karosérie (verzia 90 alebo 110), dôležitý však bude ročník. Najväčšie rozpätie sa týka kolies prevzatých zo špeciálu. Osemnásťpalcové dvojfarebné ráfiky Sawtooth plánuje Land Rover predávať všetkým majiteľom vozidiel zmontovaných v období 1994-2016, okrem toho budú k dispozícii tri balíky.

Majiteľov starších Defenderov potešil výrobca početnými možnosťami ich vylepšenia, no lacné to ani náhodou nebude.
Majiteľov starších Defenderov potešil výrobca početnými možnosťami ich vylepšenia, no lacné to ani náhodou nebude.
Zdroj: Land Rover

Pre autá vyrobené po roku 2007 si budú môcť zákazníci objednať modernejší podvozok. Súprava slúži na zlepšenie jazdných vlastností i komfortu, pričom obsahuje odlišné pružiny, tlmiče, stabilizátory, ramená i uloženia. O stupeň vyššie je Handling Upgrade Kit. Spája špecifické osemnástky s novými dielcami podvozka a pridáva navyše kotúče, strmene i doštičky z osemvalcového modelu.

Posledná záležitosť sa týka Defenderov z ročníkov 2012 a mladších, konkrétne exemplárov vybavených motorom 2.2 TDCi. Pre ne si možno objednať všetky vyššie spomenuté prvky. Plus lepšie pneumatiky a ladenie naftového motora, ktoré z neho dostane 40 koní navyše. Turbodiesel dosahuje po úprave výkon 119 kW (162 k) a krútiaci moment 463 Nm. Maximálna rýchlosť sa týmto zásahom posunula nad úroveň 170 km/h.

Okrem kolies si možno pre off-road objednať nové komponenty podvozka a bŕzd, ale pri niektorých ročníkoch aj silnejší naftový motor.
Okrem kolies si možno pre off-road objednať nové komponenty podvozka a bŕzd, ale pri niektorých ročníkoch aj silnejší naftový motor.
Zdroj: Land Rover

Bodkou za zaujímavým programom pre majiteľov starších vozidiel je Classic Works Upgrade Kit prinášajúci štylizované štítky na predných blatníkoch a certifikát vlastníctva, ale zahŕňajúci tiež „zdravotnú prehliadku“ vozidla a jeho prevzatie v dielni spojené s jej prehliadkou. Okrem svojej britskej základne bude Land Rover inštaláciu daných komponentov vykonávať tiež v nemeckom Essene.

Záujemcovia o tieto novoty však nemôžu rátať s nízkymi sumami. Cenník sa začína jedným kolesom za 432 libier (471,5 eur) a pokračuje podvozkom, ktorý stojí bez montáže 1 823 libier (1 990 eur) pri verzii 110. Majitelia kratšieho modelu 90 musia rátať s cenou 2 247 libier (2 452 eur). Brzdy sú ešte podstatne mastnejšie, predajnú hodnotu balíka zdvíhajú na 9 967 libier (10 878 eur) a 10 391 libier (11 341 eur). Kompletná úprava zahŕňajúca aj ladenie naftového motora má už jednodnú cenu. Ide o rovných 16 995 libier, čo je v prepočte podľa aktuálneho kurzu 18 549 eur. A to naozaj nie je málo.

Video

Diskusia