Začiatkom minulého roka absolvovalo Lamborghini Huracán modernizáciu, v rámci ktorej stúpol výkon štandardnej verzie na 471 kW (640 k). Dotiahla sa tak na starší model Performante. Ten z ponuky vypadol a ani po takmer dvoch rokoch sa do nej nevrátil. Namiesto toho uviedla talianska automobilka vyhotovenie s prívlastkom STO jasne inšpirované motoršportom.

Od klasického talianskeho býka sa novinka navonok výrazne odlišuje. Disponuje kompletne prepracovaným rozšíreným bodykitom, v ktorom tvorí predný nárazník jeden dielec spolu s kapotou a blatníkmi. Aj opačný koniec karosérie prešiel úpravami. Dominuje mu dvojposchodové prítlačné krídlo, kým na streche púta pohľady veľký vstup vzduchu.

Samozrejme, tieto zmeny neboli len dizajnové. Výrobca nimi výrazne zmenil aerodynamiku, oproti verzii Performante ponúka Huracán STO o 53 % väčší prítlak. Zároveň však vzduch reže o 37 % efektívnejšie. Starší model prekonáva aj z hľadiska hmotnosti, v suchom stave má len 1 339 kilogramov. To znamená úsporu 43 kg. Môžu za to nielen ľahké materiály karosérie tvorenej z vyše troch štvrtín karbónom, ale tiež horčíkové kolesá či odľahčený interiér.

V zadnej časti kabíny predstaveného modelu je rúrkový rám.
V zadnej časti kabíny predstaveného modelu je rúrkový rám.
Zdroj: Lamborghini

Vozidlo pekným pomerom kilogramov a konských síl 2,09 kg/k má dvojmiestny kokpit obsahujúci okrem pokročilého systému telemetrie množstvo karbónu, Alcantary či čalúnenia imitujúceho vzhľad uhlíkových vlákien. Samozrejmosťou majú byť široké možnosti individualizácie skrz program Ad Personam. To sa netýka iba vybavenia či kabíny, ale aj laku karosérie s možnosťou doplnenia pretekársky štylizovaného vinylu. Nabrúsená technika ale bude spoločná.

Kupé s pretekárskymi génmi má uprostred hliníkovo-karbónového šasi akusticky okorenený atmosférický desaťvalec so zdvihovým objemom 5,2 litra a suchou olejovou vaňou. Napriek predpokladom o jeho posilnení dosahuje nezmenené maximum 471 kW (640 k) pri 8 000 otáčkach. Krútiaci moment sa dokonca znížil, v tempe 6 500 ot./min. vrcholí na úrovni 565 Nm namiesto pôvodných šiestich stoviek. 

Desaťvalec verzie STO má mať špecificky vyladený zvuk.
Desaťvalec verzie STO má mať špecificky vyladený zvuk.
Zdroj: Lamborghini

Medzikusom v pohonnom reťazci zostala dvojspojková prevodovka so siedmimi stupňami. Huracán STO však na rozdiel od verzii Evo či Performante posiela svoj výkon len na zadné kolesá. Aby si vodič mohol lepšie prispôsobiť jeho charakter, pribudli tri jazdné režimy: klasický STO, okruhový Trofeo a mód Pioggia určený do dažďa. Mimochodom, kupé má rozloženie hmotnosti 41:59 v prospech poháňanej osi.

Taliani pri tejto novinke hovoria o schopnosti zdolávať rekordy. Lambo akceleruje na stovku za rovné 3 sekundy, disciplínu 0-200 km/h má zvládať za 9 s. Ručička rýchlomera dosiahne najvyššiu hodnotu 310 km/h. Taliani pritom prezradili, že brzdenie z rýchlosti 100 km/h zvládne superšport na dráhe len 30 metrov. Na zastavenie z dvojnásobného tempa potrebuje 110 m. Na starosť to majú kotúče s rozmermi 390 x 34 mm vpredu a 360 x 28 mm na zadnej osi. Na dvadsiatkach sú sériovo dodávané pneumatiky Bridgestone Potenza (245/30 R20 a 305/30 R20).

Lamborghini Huracán STO.
Lamborghini Huracán STO.
Zdroj: Lamborghini

Za úžasné schopnosti spomalenia vďačí Huracán STO brzdám CCM-R z dielne spoločnosti Brembo, ktoré čerpajú zo skúseností v F1. Oproti klasickým karbónovo-keramickým kúskom majú viacero výhod. Lamborghini spomína štvornásobnú tepelnú vodivosť, o 60 % vyššiu odolnosť voči záťaži a o 25 % vyššiu brzdnú silu. Schopnosť pozdĺžneho spomalenia sa zlepšila o 7%. Kupé má tiež ostrejšie riadenie ovplyvňujúce smer všetkých štyroch kolies, do balíka spadá tuhšie nastavený podvozok či rýchlejšie pracujúca prevodovka.

Ako to už býva, okrem viacerých spomínaných špecifík spočíva výnimočnosť tohto talianskeho býka aj v jeho kúpnej cene. Pre európske trhy hovorí automobilka zo Sant'Agata Bolognese o sume 249 412 eur. Ide o číslo bez zarátanie dane, reálne tak bude základ okolo 300-tisícovej úrovne. Prvé exempláre chce Lamborghini dodať zákazníkom na jar budúceho roka.