Aston Martin Lagonda Vision

Novinky Lagonda má byť rýdzo elektrická značka

Foto: AUTO BILD

9.3. 2018 17:02 Futuristický koncept elektromobilu s klinovitou karosériou má honosné kreslá pre vzadu sediacich pasažierov a na nabitie prejde takmer 650 kilometrov.

S pohonom na batérie experimentuje väčšina veľkých automobiliek. No nevyhýbajú sa tomu ani mnohí menší hráči, napríklad Aston Martin. Prestížny britský výrobca už dávnejšie ohlásil príchod elektrického modelu RapidE. Na ženevskom výstavisku však naznačil, že je to len začiatok. Bez predchádzajúceho avíza totiž predstavil limuzínu označenú ako Lagonda Vision.

Aston Martin na autosalóne prekvapil štúdiou Lagonda Vision
Aston Martin na autosalóne prekvapil štúdiou Lagonda Vision
Zdroj: AUTO BILD

Jedno z mála prekvapení autosalóna opäť prinieslo značku, o ktorej oživenie sa Angličania snažia už niekoľko rokov. Tentokrát však jej znovuzrodenie vyzerá nádejne. Konečne totiž našla svoju konkrétnu cestu, má to byť rýdzo elektrická luxusná divízia. Už teraz sa hovorí o troch potenciálnych modeloch. Aktuálny koncept bude prvým z nich, jeho výroba sa má začať o tri roky.

Štúdia elektromobilu zaujala na prvý pohľad svojím futuristickým dizajnom. Disponuje klinovitou karosériou, ktorá má v prednej časti charakteristický tvar masky chladiča oživený LED modulmi. Koncové svetlá tvorí jednoliaty diódový pás vystupujúci z netradične skosenej zadnej časti. Plochám vozidla vládnu ostré tvary, tie vyznávajú aj mnoholúčové disky kolies.

Napriek autonómnym schopnostiam v interiéri nechýba volant
Napriek autonómnym schopnostiam v interiéri nechýba volant
Zdroj: Aston Martin

Do presklenej kabíny sa pristupuje pomerne štandardnými prednými dverami a zadnými otváranými proti smeru jazdy, ktoré dopĺňa vyklápacia časť strecha. Toto riešenie má uľahčiť život vzadu sediacim pasažierom. K dispozícii majú honosné kreslá s vysúvateľnou opierkou na nohy, tie predné sú zasa otočné. Koncept totiž dokáže jazdiť autonómne. Nechýba v ňom však ani volant, ktorý obsahuje jeden z viacerých displejov prítomných v interiéri.

O vnútornostiach štúdie neprezradil Aston Martin takmer žiadne detaily. Dozvedeli sme sa akurát, že disponuje variabilným elektrickým pohonom všetkých kolies a dostatkom šťavy na prejdenie takmer 650 kilometrov bez potreby nabíjania. Má ísť pritom o skutočne reálny údaj. Až začiatkom budúcej dekády sa dozvieme, nakoľko sa toto číslo i odvážny dizajn vozidla podarí pretaviť do reality.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia