Hoci aktuálna pandémia už stála životy vyše 50-tisíc ľudí a spôsobila ohromné hospodárske škody, priniesla aj niečo pozitívne. V mnohých prebudila nebývalú solidaritu. O jednom pozitívnom príbehu sme informovali včera, ďalší sa začal písať v týchto dňoch. Porsche bolo totiž so svojou špeciálnou kampaňou #DreamsAreMadeAtHome na sociálnej sieti Instagram nečakane úspešné.

Do výzvy na zverejňovanie fotiek svojich garáží, či už reálnych alebo len vysnívaných, sa nezapojili iba fanúšikovia nemeckej značky. Prekvapujúco na ňu zareagovali aj viacerí konkurenti. Podporu nápadu, ktorý má pomôcť udržať ľudí doma a zvládnuť aktuálnu krízu, postupne vyjadrili mená BMW, Jaguar, Hyundai, Mercedes-Benz, Škoda či Volvo. Zoznam sa pravdepodobne ešte rozšíri.

Spomínané automobilky vypustili zábery svojich áut vykúkajúcich z garáže, pričom Porsche ich z vďačnosti opätovne publikovalo na svojom vlastnom profile. Ide o precedens. A hoci táto nečakaná kolaborácia súperiacich firiem je len symbolická, v prípade švédskej značky naznačuje Zuffenhausen aj čosi viac. Otvorí kríza dvere novým spoluprácam? Nemožno to vylúčiť, keďže spoločným vývojom možno ušetriť nemalé peniaze. Úsporné opatrenia pritom budú asi potrebovať viacerí výrobcovia.

Koronavírus teda spája automobilky, keďže mnohé aktuálne zápasia s rovnakými problémami. Okrem toho dáva dokopy ale i bežných ľudí. Na výzvu Porsche ich už zareagovalo veľa, aktuálne je heslom #DreamsAreMadeAtHome označených vyše 3-tisíc príspevkov. Ďalšie pribúdajú prakticky každú minútu. Nepribúdajú pritom len zábery áut, ktorých výrobcovia sa už do kampane zapojili, ale tiež mnohých ďalších.