Mercedes GLE63 S Coupé 4Matic

Novinky Mercedes GLE Coupé v svalnatej verzii

Foto: Mercedes

12.1. 2015 15:52 Priamy konkurent BMW X6 M dostal do vienka dizajn i motor známy z výkonného modelu E63 AMG. Na stovku zrýchli za 4,2 sekundy.

Koncom minulého týždňa sa Mercedes priznal, že okrem klasických prevedení nového typu GLE Coupé prinesie na autosalón NAIAS aj špičku označenú kódom 63 i logom AMG. Dnes sa brány výstavy otvorili a športovo koncipovaná verzia tohto SUV absolvovala premiéru medzi prvými.

Mercedes v Detroite predstavil model GLE63 S
Mercedes v Detroite predstavil model GLE63 S
Zdroj: Mercedes

Ako sme už mohli vidieť na pilotnom videu, nekonvenčne tvarované vozidlo odpovedajúce na BMW X6 dostalo charakteristické dizajnové prvky. V prvom rade to znamená predný nárazník s veľkými chladiacimi otvormi a výraznou centrálnou priečkou. Ten pôvodne na svet priniesol model E63 AMG. Taktiež to platí pre štvoricu lichobežníkových výfukových koncoviek. Vozidlo s kompletným označením Mercedes GLE63 S Coupe 4Matic má okrem toho vlastný dizajn masky chladiča a kolies. Tie majú priemer dvadsaťdva palcov a pneumatiky s rozmermi 285/40 R22. Zadné plášte majú šírku až 325 mm.

S vyššie spomínaným Éčkom spája svalnatú novinku aj srdce. Klebety o použití čerstvého štvorlitrového osemvalca sa nepotvrdili, Affalterbach siahol po overenom agregáte so zdvihovým objemom 5,5 litra. Ide o rovnakú verziu motora, akú poznáme z výkonnejšej triedy E so štítkom AMG. Dvakrát prepĺňaný agregát dosahuje výkon 430 kW (585 k) a krútiaci moment 800 Nm.

Nekonvenčne tvarované SUV stavilo na overený
Nekonvenčne tvarované SUV stavilo na overený
Zdroj: Mercedes

Táto porcia sily je dostatočná na to, aby vyše dvojtonový Mercedes rozbehla na stovku za 4,2 sekundy. Identický čas je uvádzaný Bavormi v prípade priameho konkurenta BMW X6 M. Zásluhy na svižnej akcelerácii má nielen motor, ale aj sedemstupňový automat AMG Speedshift a pohon všetkých kolies. Maximálna rýchlosť vozidla je už obligátne obmedzená na hodnotu 250 km/h.

Rýchlu masu kovu zastavuje špecifický brzdový systém, ktorého červené strmene hryzú do perforovaných kotúčov s priemerom 390 a 345 milimetrov. GLE Coupe má v tejto výkonnej verzii aj špecificky naladený adaptívny podvozok či riadenie. Technologické vybavenie obsahuje viacero jazdných prvkov, ktorých cieľom je oklamať fyzikálne zákony súvisiace s hmotnosťou. Medzi ne patria označenia AMG Ride Control či Active Curve System.

Podvozok a jazdné systémy sa snažia oklamať
Podvozok a jazdné systémy sa snažia oklamať
Zdroj: Mercedes

Interiér prevedenia AMG sa vyznačuje klasickou bižutériou ako sú obklady, podklady prístrojov či volant. Nechýbajú sedadlá so slušným bočným vedením. Vybavenie je už sériovo pomerne bohaté. V súčasnosti nevedno, koľko si bude Mercedes pýtať za možnosť usadnúť do tejto kabíny. Príbuzný model ML63 AMG sa u nás predáva od 111-tisíc eur, novinka takmer iste presiahne 120-tisícovú hranicu.

Video

Diskusia