Dlho sa skloňuje neistý osud modelov, ktoré sa v histórii Volkswagenu zaradili medzi bestsellery. V prípade Volkswagenu Polo, hatchbacku segmentu B, sa možno zlé proroctvá naplnia, nedávno to naznačil CEO Volkswagenu, Thomas Schäfer. Hovorí, že prechod na emisnú normu Euro 7 by mohol subkompaktný automobil predražiť o 3 000 až 5 000 eur, čo by bolo likvidačné. Preto VW aktuálne prehodnocuje, či Polo vôbec dostane ďalšiu generáciu.

Podobný pesimizmus donedávna vládol aj v súvislosti s modelom Golf. Thomas Schäfer však uviedol, že VW sa Golfu tak ľahko nevzdá, i keď v ďalšej generácii pravdepodobne dostane inú úlohu, než zastával doteraz. Hierarchicky sa zaradí pod elektromobil ID.3, ktorý Schäfer pripodobnil ku Golfu Plus. Štandardný Golf so spaľovacími motormi teda bude o niečo menší než ID.3.

Stane sa z novej generácie Golfu zároveň aj pokračovateľ typu Polo? Špekulácie o tom môžu svedčiť, no skutočný zámer Volkswagenu spoznáme až v horizonte jedného roka - taký rámec určil v rozhovore pre nemecký Die Welt samotný Schäfer.

Anketa: Ktorý model by vám v ponuke Volkswagenu chýbal viac?

Zaujímavý bude aj osud značky GTI, ktorej sa VW taktiež nechce vzdať a to napriek tomu, že aktuálne pre vrcholné verzie elektrických modelov používa označenie GTX. Golf GTI by mal dostať svojho pokračovateľa v podobe športového elektrického hatchbacku, ktorý by výkonom siahal vyššie, než súčasný vrchol elektrifikovanej ponuky - typ ID.4 GTX ladený na 220 kW (299 k). Ako sa na chystané zmeny vo Volkswagene pozeráte vy? Dajte nám vedieť v komentároch.

Čítajte viac o značke Volkswagen: