Audi na autosalóne v Šanghaji predstavilo koncept elektrickej limuzíny vyššej strednej triedy. Už vieme, ako podľa predstáv Ingolstadtu vyzerá budúcnosť rodiny A6. Štúdia A6 e-tron už tradične zaujala špičkovým dizajnom, ale aj parametrami a najmä platformou, na ktorej stojí.

Audi A6 e-tron by na trh v sériovej podobe malo podľa informácií Auto Bildu prísť v roku 2023 a od konceptu sa nijak zásadne líšiť nebude. Zo štúdie by sa do výroby malo preniesť 90 až 95 percent prvkov. Očakáva sa najmä, že skutočné produkčné vozidlo bude mierne vyššie, než koncept. Ten ponúka majestátne rozmery - dĺžku 4,96 metra, šírku 1,96 metra a výšku 1,44 metra. Rázvor kolies dosahuje 2,95 metra. Mnohí ľudia porovnávajú A6 e-tron s nedávno predstaveným Mercedesom-EQ EQS, no ten je v skutočnosti ešte mohutnejšie, o kategóriu väčšie, vozidlo.

Koncept Audi A6 e-tron využíva 800 voltovú elektrickú techniku, ktorá umožňuje nabíjanie s výkonom až 270 kW. Jeho dva elektromotory (každý pre jednu nápravu) majú ponúkať maximálny výkon 350 kW (476 k) a krútiaci moment 800 Nm. Na stovke by sériová verzia mala byť za menej než 4 sekundy. Základný variant zasa sľubuje, že v priebehu 7 sekúnd zrýchli na tempo 130 km/h. Hodnota odporu vzduchu by sa mala pohybovať na úrovni 0,22 a A6 e-tron vraj ponúkne dojazd na úrovni 700 kilometrov.

Koncept Audi A6 e-tron.
Zdroj: Audi

Zaujímavou novinkou modelu A6 e-tron bude fakt, že je postavený na novej platforme Audi s označením "PPE". Skratka PPE vychádza zo slovného spojenia "Premium Platform Electric", čiže ide o "prémiovú elektrickú platformu". Audi túto zásadnú novinku vyvíja v kooperácii s Porsche a stáť by na nej čoskoro mali všetky elektrické autá týchto spoločností. Zákulisné hlasy dokonca hovoria aj o elektromobile segmentu B z produkcie Audi, ktorý by mal stáť na platforme PPE.

Koncept Audi A6 e-tron.
Zdroj: Audi

Nová architektúra poskytne všetkým vozidlám možnosť využívať 800V napätie, nabíjanie až s výkonom 270 kW, veľmi plochý akumulátor a vysokú flexibilitu z pohľadu rozmerov. Z týchto údajov by sa mohlo zdať, že na totožnej platforme už stojí aj Porsche Taycan či Audi e-tron GT. Nie je to tak. Mimochodom, Audi A6 e-tron v sériovej podobe nebude prvým automobilom, ktorý platformu PPE prenesie do reálnej výroby. Tým sa už koncom roka 2022 stanú modely Q6 e-tron a Porsche Macan, ktoré by sme mali spoznať v totožnom období. V priebehu roka 2022 by sme mali spoznať aj sériovú verziu A6 e-tron, no na trh sa dostane až v roku 2023.