Nový Multivan po prvý raz stojí na modulárnej platforme MQB koncernu VW. Oproti predchodcovi má aj vďaka tomu dlhší rázvor (oproti základnej verzii s normálnou dĺžkou karosérie) a zmenené proporcie. Bez voliteľných elektricky sklopných vonkajších spätných zrkadiel má šírku 1941 mm (+37 mm oproti modelu Multivan 6.1), dĺžku 4973 mm (+69 mm) a výšku 1903 mm (-47 mm). Rázvor má dĺžku 3124 mm (+124 mm).

Volkswagen Multivan T7.
Zdroj: Auto Bild

Multivan sa opäť bude vyrábať aj v predĺženej verzii, ktorá má rovnaký rázvor ako základná verzia. Predĺžená karoséria má teraz dĺžku 5173 mm, čo je o 131 mm menej oproti predchodcovi. Koeficient aerodynamického odporu má na van vynikajúcu hodnotu 0,3. To znižuje spotrebu energie a predlžuje dojazd.

Z dizajnového hľadiska si všimnite väčšie predné okno, ktoré má teraz väčší sklon. V rovine pod ním má nová kapota v hornej časti vodorovnú plochu, odvodenú od historického modelu T4, ktorá nadväzuje na predné okno. Tento prvok vizuálne znižuje ťažisko karosérie. Smerom k maske chladiča má kapota markantný horizontálny pás, ktorý sa tiahne naprieč nad sériovými LED svetlometmi a má prispievať k širšiemu dojmu z karosérie.

Volkswagen Multivan T7.
Zdroj: Auto Bild

Zásadnou dizajnovo-funkčnou novinkou je prítomnosť príplatkových matrix-LED svetlometov IQ.Light. Tie vedia aktívne tieňovať okoloidúce vozidlá bez toho, aby oslňovali ich vodičov.

Nový Multivan pôsobí vďaka dlhšiemu rázvoru viac pretiahnutý ako predchodca. Tento dojem zosilňuje aj menšia výška karosérie oproti predchádzajúcej generácii. Napriek tomu však vnútorná výška kabíny zostala zachovaná. Predný aj zadný previs sú kvôli dlhšiemu rázvoru kratšie. Predĺžená verzia karosérie má pri rovnakom rázvore o 200 mm dlhší zadný previs, ktorý je celý využitý na zväčšenie batožinového priestoru.

Volkswagen Multivan T7.
Zdroj: Auto Bild

Spojler na zadnej hrane strechy sa ako súčasť dverí batožinového priestoru tiahne ďaleko dozadu. V hornej časti je nalakovaný vo farbe karosérie, v spodnej má čiernu farbu. Čierna časť spojlera vizuálne priamo prechádza do zadného okna. To zaberá skoro celú šírku karosérie, na bokoch ho lemujú tzv. Flaps – aerodynamické vodiace prvky, ktoré spolu so spojlerom optimalizujú aerodynamiku v zadnej časti karosérie. Posledné stĺpiky karosérie sú týmito prvkami vizuálne silnejšie pretiahnuté dozadu ako u predchodcu a zvýrazňujú svojbytnosť zadnej časti karosérie. Nový dizajn majú aj sériové LED zadné svetlá, ktoré sú teraz dvojdielne.