Bugatti Chiron Super Sport 300+.

Novinky Koenigsegg príde o svoj titul: Bugatti vyrobí v malej sérii rekordný Chiron

Foto: Bugatti

9.9. 11:22 Od vozidla použitého na testovacom ovále sa produkčný model odlišuje svetlou výškou a kolesami, v interiéri sú dve anatomické sedadlá. Špeciálny bodykit zahŕňajúci zadnú časť predĺženú o 25 cm sa nezmenil.

Začiatkom mesiaca obletela sveta správa o novom rýchlostnom rekorde, ktorý si na svoje konto pripísalo Bugatti Chiron. Na testovacej trati dosiahlo tempo 490,484 km/h. No malo to háčik, francúzska automobilka totiž nepoužila sériový model. Namiesto toho postavilo na trať v Ehra-Lessien špeciálne upravený exemplár. Teraz však ohlásilo, že ho bude predávať.

O tejto možnosti sme špekulovali už pri informovaní o úžasnom výkone a nakoniec sme nemierili vedľa. Bugatti potvrdilo plány na splnenie limitu 30 kusov, ktorý stanovuje Guinnessova kniha rekordov za minimum pri autách považovaných za produkčné. Práve v takejto malej sérii rekordný Chiron vyrobí. Švédska automobilka Koenigsegg tak príde o svoj titul, ktorý držala s modelom Agera RS necelé dva roky.

Z rýchlostného kráľa má vzniknúť presne 30 kusov.
Z rýchlostného kráľa má vzniknúť presne 30 kusov.
Zdroj: Bugatti

Nová verzia šestnásťvalcového klenotu z koncernu VW nesie oficiálny prívlastok Super Sport 300+, ktorý upozorňuje na prekonanie méty 300 míľ z hodinu (482 km/h). Od prototypu použitého na testovacom ovále sa odlišuje iba svetlou výškou a diskami kolies. Samozrejme, z interiéru zmizol ochranný rám z oceľových rúrok, plejáda meracích zariadení na mieste spolujazdca i tuhá škrupina pre vodiča. Namiesto toho sú v kokpite dve klasické anatomické sedadlá.

Okrem ráfikov vyzerá toto Bugatti navonok rovnako ako rekordný exemplár. Oproti štandardu má teda agresívnejší predný nárazník, upravené blatníky i zadnú časť natiahnutú o celých 25 centimetrov a zakončenú dvomi pármi výfukov. Tie pripomínajú model Centodieci limitovaný na 10 exemplárov. S ním ho spája tiež naladenie štyrikrát prepĺňaného motora W16, ktorý má maximálny výkon 1 177 kW (1 600 k).

Označenia rekordnej verzie nechýbajú ani v interiéri.
Označenia rekordnej verzie nechýbajú ani v interiéri.
Zdroj: Bugatti

Najvyššia rýchlosť modelu Chiron Super Sport 300+ síce presahuje 490 km/h, no podľa zákulisných zdrojov môže nakoniec disponovať elektronickým obmedzovačom. Presné číslo zatiaľ nie je známe. No už teraz sa hovorí, že na želanie sa má dať limit deaktivovať a zákazníci si taktiež budú môcť do vozidla objednať bezpečnostný rám. No asi pôjde o príplatkovú opciu. Astronomická cena pri takomto aute určite nikoho neprekvapí, Bugatti si za rekordéra má pýtať najmenej 3,5 milióna eur bez dane.

Video

Diskusia