top ikona BMW X5

Novinky BMW X5: Mnoho tvárí novej tváre

Foto: Marián Balog

11.9. 2013 14:00 FRANKFURT      Bavori v tomto roku predstavili novú generáciu vlajkovej lode svojej cestno-terénnej flotily. A postupne k nej pridali ďalšie rozlične ladené verzie.

BMW X5 s poradovým číslom tri uniklo predčasne na verejnosť ešte začiatkom roka, oficiálne je známe od mája. Dizajnéri BMW Group občas robia psie kusy, v tomto prípade sa však radšej rozhodli evolučne držať pri zemi, a tak vylepšili svoje najväčšie SUV bez toho aby pokazili to, čo bolo na ňom pekné.

Zmeny sú viditeľné, generačný dizajnový prevrat
Zmeny sú viditeľné, generačný dizajnový prevrat
Zdroj: Marián Balog

Bavorský tank so šasi kódom F15 vyzerá robustne, napriek tomu však schudol nejaké tie desiatky kíl a zlepšil sa v efektivite rozrážania vzduchu. Po prvýkrát v histórii dostal pod kapotou štvorvalec. Horí mu v ňom nafta a historicky premiérovo si to odskáču iba zadné kolesá, vo verzii sDrive25d. Podrobnejšie predstavenie základnej verzie nového modelu nájdete v samostatnom článku.

Aktuálne najvýkonnejším variantom je benzínový
Aktuálne najvýkonnejším variantom je benzínový
Zdroj: Marián Balog

Nedlho pred ukončením kariéry predošlej generácie (E70) sa na špičku naftovej ponuky postavil M Performance model X5 M50d. Nová iks päťka ho dostala do portfólia de facto hneď na začiatku. Svojím výkonom 280 kW (381 k) je trojturbový naftový šesťvalec M50d na druhom mieste za benzínovou vé osmičkou 50i, jeho krútiaci moment 740 Nm ale môže prekonať hádam len nové X5 M. Aj o špičkovom naftovom X5 sme už písali podrobnejšie.

Brusel tlačí, papierové spotreby treba
Brusel tlačí, papierové spotreby treba
Zdroj: Marián Balog

Ďalšia nová verzia, ďalší štvorvalec. Zatiaľ síce iba ako koncept, ale taký realistický, že by sme pokojne zhltli aj háčik s produkčnou návnadou. Hovoríme o novom X5 s prívlastkom „eDrive“, čo znamená kombináciu radového štvorvalca (s najväčšou pravdepodobnosťou benzínového) s elektrickým motorom. Ten druhý spomenutý agregát má výkon 70 kW (95 k) a auto rozhýbe aj sám, zadnými kolesami. Chcete vedieť viac? Pozrite si náš predošlý podrobnejší článok.

BANNER300

Prvé dojmy z miesta činu

Nová generácia BMW X5 je úplne klasické bavorské SUV. Naživo jasne vidno, že ide o novinku, no taktiež nezaprie svoj pôvod a pôsobí trochu ako navretý predchodca. Pri statickej prezentácii sa toho veľa zhodnotiť nedá, ale aspoň sme si pod frankfurtskými svetlami vyskúšali sedenie v treťom rade sedemmiestnej verzie. Je to pochopiteľne trestná lavica, vhodná akurát pre malé deti, no prekvapila nás pomerne ťažká manipulácia so sedadlami.

Niežeby sme nevedeli, ktorú páčku treba potiahnuť, práve naopak. Za tie správne nitky ťaháte intuitívne. No samotné preklápanie a sklápanie vyžaduje väčšiu silu a občas aj obidve ruky. Úplne najťažším bremenom je roletka batožinového priestoru s puzdrom, ktorú pri prestavbe na sedemmiestnu verziu musíte demontovať. Na to treba určite chlapskú silu. Nuž ale, BMW X5 nikdy nebol ani dámskym, ani unisex módnym doplnkom...

Sledujte nás na Facebooku a nič dôležité nezmeškáte!

Video

Diskusia