Aktuálna generácia typu Rio oslávi na jeseň svoje štvrté narodeniny. Nie je preto prekvapenie, že podstupuje polčasovú modernizáciu. Kia v tomto prípade štandardný harmonogram neporušila. Omladenú verziu odhalila digitálnou formou, pričom zverejnila aj viaceré parametre. Práve techniky sa totiž týkajú najzaujímavejšie novinky.

Facelift prináša štíhlejšiu masku chladiča, ktorú lemujú svetlomety s full-LED vnútornosťami. Zmeny v prednej časti završuje preštylizovaný nárazník. Obdobným rozsahom úprav prešli zadné partie, pričom retuš neobišla ani disky kolies či paletu odtieňov laku karosérie. V ponuke bude opäť figurovať aj dynamickejšie štylizovaný model GT-Line.

Dizajnové úpravy kórejského hatchbacku majú decentný ráz.
Dizajnové úpravy kórejského hatchbacku majú decentný ráz.
Zdroj: Kia

Interiér vyzerá takmer nedotknuto, no prešiel obligátnymi zásahmi na poli materiálov a farieb. Neprekvapia ani väčšie displeje. Na prístrojovom paneli sa objavil 4,2-palcový kúsok, kým infotainment môže mať 8 palcov. Nešlo pri ňom len o obrazovku. Na palubu prichádza modernejší multimediálny systém s bezdrôtovým prenosom obrazu cez rozhrania Apple CarPlay a Android Auto, ale tiež pokročilé hlasové ovládanie a on-line funkcie.

Technologický pokrok zasiahol aj bezpečnostnú stránku. Kia môže mať okrem iného adaptívny tempomat či predkolízny systém schopným rozoznávať popri vozidlách a chodcoch tiež cyklistov, nechýba aktívne sledovanie mŕtveho uhla alebo rozoznávanie dopravných značiek. Vodiča okrem toho Rio upozorní na odjazd auta pred ním či prítomnosť pasažiera na zadných sedadlách.

V interiéri je hlavnou hviezdou vylepšený infotainment.
V interiéri je hlavnou hviezdou vylepšený infotainment.
Zdroj: Kia

Dôležité zmeny absolvovala technická stránka. Pod kapotou sa objavili mild-hybridné motory, pričom Kia tu 48-voltovú technológiu vôbec po prvýkrát spája s benzínom. Na výber budú dva prepĺňané litrové trojvalce z rodiny Smartstream. Disponujú rovnakým výkonom 74 kW (100 k) alebo 88 kW (120 k) ako predchodcovia z radu Kappa, no stúpal krútiaci moment. Pri silnejšej verzii o 16 % na 200 Nm.

Agregáty využívajúce elektrickú asistenciu dopĺňa šesťstupňová manuálna prevodovka iMT, ktorá má elektronicky riadenú spojku. Pohon teda môže v mene efektivity odpojiť bez zásahu vodiča. Pohonné jednotky vybavené štartér-generátorom a malou batériou typu Li-ion nesú označenie EcoDynamics+, pričom majú znižovať emisie oxidu uhličitého o 8,1 až 10,7 % (podľa cyklu NEDC).

Rio bude po novom ponúkať dva elektrifikované trojvalce.
Rio bude po novom ponúkať dva elektrifikované trojvalce.
Zdroj: Kia

Okrem mild-hybridných verzií bude Kia Rio dostupná s dvomi klasickými benzínmi. Na výber má byť trojvalcový turbomotor 1.0 T-GDi dosahujúci 74 kW (100 k), ale tiež atmosférický 1,2-litrový štvorvalec s maximom 62 kW (84 k). Aj v tomto prípade ide o komplexne vylepšené agregáty Smartstream. Pri litrovom motore končí „päťkvalt“ a nahrádza ho šesťstupňový manuál, alternatívou je dvojspojka so siedmimi stupňami.

Kórejská automobilka zatiaľ zverejnila iba základné parametre, detailnejšie informácie plánuje prezradiť s blížiacim sa začiatkom predaja. Ten avizuje na tretí kvartál tohto roka. K cenám sa zatiaľ Kia nevyjadruje, no veľké posuny v tomto smere neočakávame. Na slovenskom trhu štartuje Rio momentálne na úrovni 10 590 eur.