Počas ostatných týždňov sa na cestách objavili prototypy Kia XCeed s podozrivým viečkom „nádrže“ na blatníku, o čom sme informovali v rámci nášho pravidelného prehľadu klebiet. Šlo o vývojové exempláre verzie PHEV. Vzhľadom na nedávne odhalenie tohto vozidla i krátky čas od štartu testovania áut so zmiešanou technikoue sme nečakali jej skorú prezentáciu, automobilka sa však nakoniec poponáhľala.

Kórejská firma prekvapuje debutom hneď dvoch plug-in hybridov. Moderný pohon dostanú prvé autá zo Žilny, okrem spomínaného crossoveru sa dostane aj pod kapotu kombi Ceed Sportswagon (SW). Jeho dynamickejší súrodenec Proceed zostal spolu s východiskovým hatchbackom mimo hry. Aspoň nateraz, do budúcnosti nemožno takéto varianty vylúčiť.

Krátko po svojej premiére prichádza Kia XCeed vo vyhotovení Plug-In Hybrid.
Zdroj: Kia

Vnútornosti použité v dvoch členoch rodiny Ceed dobre poznáme. Ako sa predpokladalo, ich darcom bol model Niro PHEV. Komponenty známe aj z koncernového liftbacku Hyundai Ioniq neprešli žiadnymi väčšími zmenami. Znamená to spojenie atmosférického benzínového štvorvalca s objemom 1,6 litra a výkonom 77 kW (105 k), šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky a elektromotora produkujúceho 44 kW (60 k). Cely systém dokáže vyvinúť parametre 104 kW (141 k) a 265 Nm.

Hodnoty sa teda nemenili, čo platí aj pre akumulátor s kapacitou 8,9 kWh. Ten by v prípade noviniek mal vďaka nižšej hmotnosti ponúknuť väčší dojazd. Kia aktuálne hovorí o cieli 60 kilometrov, tieto modely s prívlastkom Plug-In Hybrid však zatiaľ neprešli homologizáciou. Finálne číslo tak môže byť iné. Súčasťou pohonu je Virtual Engine System, čo v preklade znamená umelo produkovaný zvuk upozorňujúci na vozidlo v elektrickom režime. Implementáciu tohto prvku už povinne vyžaduje európska legislatíva.

Podľa predbežných údajov majú obe autá prejsť na elektrinu 60 kilometrov.
Zdroj: Kia

Ceed SW vybavený technikou PHEV zrýchli na stovku za 10,8 sekundy, kým príbuzný crossover na to potrebuje o dve desatiny viac. Zaujímavá však bude iste najmä zatiaľ nešpecifikovaná spotreba paliva. K tej prispeje aerodynamická optimalizácia: oba modely majú uzatvorený predný gril a kombi je štandardne vybavené bodykitom GT-Line prospievajúcim prúdeniu vzduchu okolo karosérie.

Príbuzní stoja štandardne na špecifických 16-palcových diskoch kolies, no vybaviť ich možno aj väčšími ráfikmi (17 alebo 18 palcov) zo súčasnej palety. Poznávacím znakom plug-in hybridov je okrem toho viečko zásuvky na ľavom prednom blatníku. Vo vnútri sa autá vyznačujú špecifickými prístrojmi, funkciami infotainmentu či ukazovateľom nabíjania umiestneným na vrchu palubnej dosky, pričom medzi opciami je aj digitálny panel Supervision. Ten sa teda dostáva aj do modelu Sportswagon.

XCeed uviedol digitálnu prístrojovku, teraz ju dostáva aj Ceed SW Plug-in Hybrid.
Zdroj: Kia

Kia spomína umiestnenie akumulátora pod zadnými sedadlami, čo zmenšilo nádrž na 37 litrov. No podľa publikovaných čísel výrazne ubudlo aj z batožinového priestoru. Kombi má ponúknuť v štandardnom usporiadaní 437 litrov, v prípade crossoveru je k dispozícii objem 291 l. To je o dobrú stovku menej než pri klasických verziách. Medzi mínusy sa nepochybne zaradí aj vyššia cena, konkrétnu sumu ale zatiaľ nepoznáme. Predaj sa má spustiť začiatkom budúceho roka.