Toyota, tak ako aj iný výrobcovia automobilov, sa zaviazala k uhlíkovej neutralite. V prechode na nulové emisie významne prispieva hybridná technológia. Nová evolúcia Plug-in Priusu modernizuje rad rôznych technológií značky. To zahŕňa riešenia pre elektrické automobily (BEV), ako aj pre elektrické vozidlá s palivovými článkami (FCEV).

Toyota Prius piatej generácie
Zdroj: Toyota

Karoséria bola prepracovaná k vyššej aerodynamike, pre lepšiu spotrebu paliva, stabilitu aj ovládateľnosť. Zvýšený výkon je dosiahnutý prostredníctvom batérie so zvýšenou kapacitou. Motor TNGA 2,0 l produkuje 111 kW/148 k a v kombinácii s novým predným motorom transaxle 120 kW/160 k poskytuje kombinovaný výkon 164 kW/
223 k.

Základom je platforma GA-C druhej generácie v rámci Toyota New Global Architecture (TNGA). Tá má nižšiu hmotnosť a vyššiu tuhosť. Nižšie ťažisko je dosiahnuté prostredníctvom vylepšeného umiestnenia batérie a palivovej nádrže. Čistú energiu je možné vyrábať voliteľne, aj prostredníctvom solárnych článkov na streche. Viac obrázkov nájdete v galérii.

Súčasná generácia pracuje s výkonom 122 k (90 kW). Vďaka novej lítium-iónovej batérii s kapacitou 13,6 kWh, bol dojazd v režime EV zväčšený o viac ako 50 %. Články s vyššou hustotou energie umožňujú optimalizované balenie a batéria je preto dostatočne kompaktná na to, aby sa dala nainštalovať pod zadné sedadlo, čím sa znižuje ťažisko.

Mohlo by vás zaujímať:

Anketa: Aký je váš postoj k Toyote Prius?