ikona

Novinky Škoda zvyšuje odolnosť dvoch SUV voči krádeži

Foto: Škoda

18.7. 9:30 Mladá Boleslav vykonala malé úpravy na dvoch SUV, v rámci ktorých dostávajú bezpečnejší systém Kessy či lepšie sledovanie mŕtveho uhla. V prípade menšieho z dvojice pribudol tiež najsilnejší diesel.

Portfólio českej automobilky prešlo v ostatnom čase viacerými zmenami, ktorých súčasťou bolo zavádzanie sviežeho dizajnového jazyka. Jeho závan priniesla ako prvá inovovaná Škoda Fabia. Podstatne ďalej v tomto smere zašiel kompakt Scala, za ktorým nasledoval príbuzný typ Kamiq a nedávno tiež omladená vlajková loď Superb. Teraz sa aspoň sčasti pridávajú ďalšie dve vozidlá.

Na piatych dverách sa logo značky zmenilo na nápis
Na piatych dverách sa logo značky zmenilo na nápis
Zdroj: Škoda

Mladá Boleslav uvádza malé zmeny pre dvojicu Karoq a Kodiaq. Nemožno to označiť za facelift, obe úspešné SUV sú ešte pomerne mladé. Automobilka sa preto obmedzila na detaily. Tým najvýraznejším je výmena pôvodného loga na piatych dverách, ktoré nahradil nápis Škoda. Pri väčšom vozidle z dvojice pribudli v ponuke tiež 20-palcové ráfiky Ignite (šírka obutia 255 mm).

Okrem kozmetických úprav urobila česká automobilka aj jednu veľmi dôležitú. V prípade voľby bezkľúčového systému známeho ako Kessy totiž tieto vozidlá dostanú kľúč s pohybovým senzorom, ktorý ho po 15 minútach nečinnosti deaktivuje. Škoda tak týmto spôsobom zvyšuje odolnosť dvoch SUV proti krádeži čoraz populárnejším spôsobom.

Česi zmenili signalizáciu systému sledujúceho mŕtvy uhol
Česi zmenili signalizáciu systému sledujúceho mŕtvy uhol
Zdroj: Škoda
Technologické zásahy sa týkajú aj funkcie Side Assist. Sledovanie mŕtveho uhla je podstatne lepšie, namiesto doterajších 20 metrov sleduje až 70 m za vozidlom. Funguje aj pri cúvaní z parkovacieho miesta. Vodiča okrem toho už neupozorňuje diódou umiestnenou priamo v spätnom zrkadle, ale mohutnejším svetlom na jeho okraji. To má byť ťažšie prehliadnuteľné.

Zásahom sa nevyhol ani priestor pod kapotou. Karoq dostáva najsilnejší diesel, pod jeho kapotu sa sťahuje naftový agregát 2.0 TDI naladený na 140 kW (190 k) známy z väčšieho brata. Obe športovo-úžitkové autá odteraz ponúknu adaptívny podvozok aj pre modely s pohonom predných kolies. Z hľadiska cien by nemalo dôjsť k žiadnym zásadným zmenám.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia