Audi TT Clubsport Turbo

Novinky Audi postavilo extrémne kupé TT

Foto: Audi

11.5. 2015 18:30 Prototyp s označením TT Clubsport Turbo je poriadne rozšírený a pod kapotou má zaujímavý päťvalec s klasickými i elektrickým turbodúchadlom.

Počas uvedenia tretej generácie Audi TT prišla na svet aj športová verzia TTS. Špičku modelového radu s označením TT-RS zatiaľ premiéra len čaká, no vo Wörthersee absolvuje debut už o pár dní niečo ešte podstatne drsnejšie: koncept TT Clubsport Turbo. Ten ide v stopách prototypu sedanu A3 predstaveného vlani na rovnako mieste a pod kapotou skrýva zaujímavú technológiu.

Audi prinesie do Wörthersee koncept TT Clubsport
Audi prinesie do Wörthersee koncept TT Clubsport
Zdroj: Audi

S klasickými modelmi si toto extrémne kupé určite nepomýlite. Automobil je rozšírený až o štrnásť centimetrov. Modifikované blatníky sú doplnené upravenými prahmi, agresívnymi nárazníkmi s množstvom otvorov, odvetrávanou prednou kapotou a tiež obrovským zadným krídlom. Zaujímavým prvkom je vyústenie výfukového potrubia pred zadným kolesom na strane vodiča. Tak ako zovňajšok hovorí aj interiér jazykom motoršportu: je v ňom ochranný rám či duo škrupinových sedadiel so štvorbodovými pásmi. Okrem toho disponuje niekoľkými ďalšími špecifickými drobnosťami. 

Koncept má pod kapotou známy radový päťvalec s objemom 2,5 litra. Ten je však výrazne prepracovaný a má dve turbodúchadlá: klasické a elektrické. Vďaka ich spolupráci vládze zo seba vydať parametre 441 kW (600 k) a 650 Nm. Tieto hodnoty stačia na to, aby Audi TT dosiahlo stovku za 3,6 sekundy a prestalo akcelerovať až pri rýchlosti 310 km/h. Ingolstadt navyše uvádza, že za dve a pol sekundy od štartu zvládne kupé prejsť 16 metrov, čo je o polovicu viac než porovnateľné vozidlo bez elektrického turba. Môže za to takmer okamžitý nástup plniaceho tlaku tejto technológie.

Kupé ženie vpred päťvalec s výkonom 600 konských
Kupé ženie vpred päťvalec s výkonom 600 konských
Zdroj: Audi

Vozidlo s hmotnosťou zhruba 1,4 tony má trochu prekvapujúco klasickú ručne radenú prevodovku, pohon všetkých štyroch kolies však žiadnym prekvapením nie je. Disky majú priemer dvadsať palcov a obuté sú do pneumatík s mierami 275/30 R20. V útrobách kolies sa nachádzajú karbónovo-keramické brzdové kotúče, vpredu merajúce 370 milimetrov v priemere. Vlastné naladenie podvozkových partií je pri takomto rozsahu zmien samozrejmosťou.

Video

Diskusia