Ford Mustang Lithium.

Novinky Kacírstvo či náznak budúcnosti? Mustang Lithium má 900 elektrických koní a nečakanú prevodovku

Foto: Ford

13.11. 2019 12:00 Špeciálne kupé postavené v kolaborácii so spoločnosťou Webasto disponuje šesťstupňovým manuálom a diferenciálom typu Torsen, okrem toho má karbónové dielce karosérie či 10,4-palcový displej infotainmentu.

Elektrická energia si stále výraznejšie pýta miesto vo svete štyroch kolies. Jej nástup nemôže odignorovať ani Ford, ktorý má onedlho predstaviť akumulátorom poháňaný crossover. Dizajnovo sa má inšpirovať ikonickým typom Mustang. Ten zostane nepochybne ešte nejaký čas verný štítku V8, automobilka však už evidentne rozmýšľa aj nad prípadným batériovým pokračovaním.

Na svetoznámej výstave SEMA v Las Vegas prezentoval Modrý ovál špeciálnu verziu americkej legendy s prívlastkom Lithium, na ktorej spolupracoval s firmou Webasto. Spaľovací motor by ste pod jej kapotou hľadali márne. Kupé vybavené 800-voltovým systémom má 900 čisto elektrických koní, čo je v prepočte 662 kW. Okrem toho sa pýši krútiacim momentom 1 360 Nm.

Namiesto tradičného osemvalca má tento Mustang pod kapotou elektrickú techniku.
Namiesto tradičného osemvalca má tento Mustang pod kapotou elektrickú techniku.
Zdroj: Ford

Kým väčšina elektromobilov disponuje samočinným prevodovým ústrojenstvom s jedným stupňom, tento Ford má na danú techniku nečakanú prevodovku. Elektrinu totiž spracúva klasický šesťstupňový manuál z dielne spoločnosti Getrag. Ten posiela silu do zadného diferenciálu typu Torsen, pričom technika nepochybne prináša úžasnú dynamiku. Žiadne presné čísla ale nepoznáme.

Popri elektrickom pohone dostal Mustang Lithium mohutný karbónový spojler s vlastným označením, na ktorý nadväzujú prahy a zadný difúzor. Okrem toho kupé disponuje prednou kapotou s priehľadnými časťami z polykarbonátu a špecifickou grafikou modrej farby. Rovnaký odtieň pokrýva viaceré dielce v interiéri, ten obsahuje aj 10,4-palcový vertikálne orientovaný displej infotainmentu.

Sériovú verziu tohto kupé nateraz čakať nemusíme, ale čo bude o pár rokov?
Sériovú verziu tohto kupé nateraz čakať nemusíme, ale čo bude o pár rokov?
Zdroj: Ford

Od sériového modelu sa tento Ford navonok líši tiež diskami kolies Forgeline s priemerom 20 palcov. Tie obsahujú veľké brzdy Brembo, ktoré pochádzajú z verzie Shelby GT350R. Mustang je okrem toho znížený o 2,5 centimetra. Podvozok je upravený a obsahuje extra výstuhy, vďaka čomu by mal držať krok s ohromnou silou elektrickej techniky.

Bližšie parametre prototypu nepoznáme, so sériovou výrobou takéhoto modelu nemusíme v najbližších rokoch rátať. O jeho osude nepochybne rozhodnú aj reakcie na Mustang Lithium. Je to číre kacírstvo či náznak nevyhnutnej budúcnosti? Nech už je to akokoľvek, predstavenie špeciálu postaveného s požehnaním výrobcu je ďalším signálom hovoriacom o rastúcej dôležitosti elektromobilov.

Video

Diskusia