Zákazníci musia byť ešte niekoľko týždňov trpezliví, kým nový Mercedes triedy E (interný názov W 214) zhodí maskovanie. Ale aspoň sme mohli zažiť kokpit novej biznis triedy. A ten je, niet divu, digitálny. Kto však dúfal v malú triedu S, bude najskôr sklamaný. Nie, z hľadiska priestoru, na veľkých kreslách sa cítia pohodlne aj vysokí pasažieri. No kým sa hyperobrazovka vo vlajkovej lodi rozprestiera po celej šírke palubnej dosky, o triedu nižšie je „len“ superobrazovka. Viac obrázkov v galérii.
Superobrazovka sa začína vľavo, od samostatného prístrojového displeja (ktorý môže byť doplnený o head-up displej s rozšírenou realitou) a spája centrálny dotykový displej infotainmentu s tým, pre spolujazdca. Ak ste si nepriplatili, nie je tam ani superobrazovka. Vtedy sa obrazovka infotainmentu vznáša v strede a spolujazdec sa pozerá na ozdobnú časť. Keď už hovoríme o dekorácii, displej pred ním je možné použiť len vtedy, ak je obsadené aj sedadlo spolujazdca, inak sa tu objaví umenie.
Svetelný pásik zviditeľňuje hudbu. Tiahne sa nad obrazovkou. Na jednej strane podporuje asistentov, vizualizuje vzdialenosť, napríklad pri parkovaní, alebo upozorňuje na križovatku. Pretože E v novej triede E znamená aj zábavu, svetelný element by mal spolupracovať aj s hudbu. So zvukom Burmester 4D, ide Mercedes už dávno za hranice počutia a prenáša zvuky prostredníctvom meničov hluku, na vibrácie v sedadle. Svetelný pás môže blikať svižným tempom, alebo sa rytmicky pohupuje.
Ten, komu zábavy ešte nestačilo, môže si do informačno-zábavného systému stiahnuť platformu sociálnych médií TikTok, alebo hru Angry Birds. Mercedes integruje aj videokonferenčné systémy Webex a Zoom. Praktická je kamera na prístrojovom paneli, ktorá nielen robí selfie, ale dá sa použiť aj na videohovory, keď vozidlo stojí. Rovnako ako napríklad v triede S, je na palube aj streamovací portál ZYNC, za ktorý už Mercedes dostal od čitateľov Auto Bild ocenenie, Connected Car Award.