Na zrušenom ženevskom autosalóne nemal chýbať ani Koenigsegg. Pre švédskeho výrobcu je výstavisko Palexpo tradičným miestom odhaľovania noviniek a pre tento ročník si prichystal hneď dve. Viaceré podrobnosti vyplávali na povrch už vopred. Zákulisné informácie spomínali štvormiestny hybridný hyperšport využívajúci revolučný dvojlitrový trojvalec a špeciál stavaný na pokorenie magickej päťstovky. Tieto správy sa potvrdili.

Z prvého menovaného exponátu sa vykľulo kupé Gemera, o ktorom prezradil výrobca detailné parametre. V prípade toho druhého bol na informácie skúpejší. Ako sa predpokladalo, exot vznikol na základe typu Jesko. Dostal prívlastok Absolut. Severania týmto menom deklarujú, že ide o absolútne najrýchlejšie auto ich histórie. Jeho prekonávanie podľa vlastných slov nemajú v pláne. Kľúčovú informáciu v podobe najvyššieho tempa však neprezradili, keďže ju stále nepoznajú.

Škandinávska automobilka sa chce opäť pýšiť svetovým titulom.
Škandinávska automobilka sa chce opäť pýšiť svetovým titulom.
Zdroj: Koenigsegg

Na presné číslo si ešte budeme musieť počkať. Je však celkom jasné, že Koenigsegg chce týmto modelom získať svetové prvenstvo. V preklade to znamená poraziť Bugatti Chiron Super Sport 300+ pýšiace sa certifikovaným maximom na úrovni 490,484 km/h. Odtiaľ už nie je ďaleko k ťažko predstaviteľnému tempu 500 kilometrov za hodinu.

Pri takýchto rýchlostiach hrá prvé husle aerodynamika, práve jej ladenie bolo pri vývoji modelu Jesko Absolut najdôležitejšie. Kupé je predĺžené o 85 mm a prišlo o niektoré spojlery i nasávacie otvory. Zozadu zmizlo mohutné krídlo. Nahradili ho stabilizačné plutvy v štýle stíhačiek, pričom prúdeniu vzduchu boli podriadené aj zadné kolesá s priemerom 21 palcov. Koeficient aerodynamického odporu vďaka tomu klesol na hodnotu 0,278 a prispelo k tomu i upravené pruženie.

Pohonná jednotka hyperšportu zostala podľa všetkého nedotknutá.
Pohonná jednotka hyperšportu zostala podľa všetkého nedotknutá.
Zdroj: Koenigsegg

Odstránenie aerodynamických plôch malo jasný efekt. Švédi pri klasickej verzii uvádzajú, že v rýchlosti 250 km/h generuje prítlak 800 kg. V prípade modelu Absolut je to iba 40 kilogramov. Maximálne to môže byť 150 kg, no Koenigsegg neprezradil, akého tempa sa to týka. Podľa oficiálnych informácií zostal päťlitrový dvakrát prepĺňaný osemvalec technicky nezmenený. Ak do neho natankujete palivo E85, vyvinúť dokáže 1 176 kW (1 600 k). Postačí táto porcia na pokorenie čísla 500? To ukáže až čas, ambície škandinávskej firmy sú ale jasné.