Hummer sa vráti na výslnie so všetkou parádou. Len pred niekoľkými dňami automobilka uverejnila video, na ktorom elektromobil brázdi Moabskú púšť a predvádza svoje terénne schopnosti. A to aj napriek veľkej nadváhe.
GMC Hummer EV nikdy nemal v pláne zaradiť sa do radu medzi ľahké SUV a malé pick-upy. Už krátko po premiére o sebe drsný Hummer na batérie prezradil viac. Ukázal napríklad platformu, ktorú netvorí tradičný pevný rám.
Centrálnym bodom konštrukcie je totiž batéria s ochranným obalom a extra prvkami brániacimi poškodeniu zospodu. Klasický recept sa netýka ani podvozka, ktorý využíva namiesto tuhých náprav nezávislé zavesenie vpredu i vzadu.
Už v štandardnom nastavení má pick-up slušnú svetlú výšku 257 mm a dokáže sa prebrodiť vodou s hĺbkou 660 milimetrov. Hanbiť sa nemusí ani za nájazdové uhly. Ten predný meria 41,5° a zadný má vinou väčšieho previsu 31,6°. Prejazdový uhol dosahuje 22,3°. Úplné zdvihnutie vozidla módom Extract znamená odstup od vozovky až 404 mm a možnosť jazdiť cez 813 mm vody.
Koľko bude monštrum vážiť? Divízia General Motors sa zatiaľ odvoláva na hmotnosť veľkej 200 kWh batérie Ultium, ktorá zodpovedá za enormný výkon 610 kW (830 k) a dojazd 500 kilometrov. Tá váži neuveriteľných 1 500 kilogramov, čo je rovnako ako celý Volkswagen Golf.
Podľa neoficiálnych informácií zo stránky GM Trucks sa váha kolosálneho elektromobilu s pohonom všetkých štyroch kolies zastaví na 4 103 kilogramoch. Ak sa tieto údaje potvrdia, nový elektrický model by prevážil Hummer H1 o 400 kilogramov.