Vlajkové spoločnosti automobilového priemyslu z krajiny vychádzajúceho slnka chcú dokázať, že úplná elektrifikácia áut nie je jediným riešením na zníženie škodlivých účinkov emisií uhlíka. Mnohé automobilky majú stratégiu stať sa do konca dekády značkami, ktoré budú rozpoznateľné podľa elektrických vozidiel a prispejú tak k ochrane životného prostredia. Toyota, Subaru a Mazda majú úplne iný plán. Veria, že uhlíkovú neutralitu dokážu dosiahnuť aj bez úplnej elektrifikácie. Spolu s Kawasaki a Yamahou skúmajú alternatívne zdroje energie, teda palivá, ktoré neporušujú ekologické normy.

Chcú tak udržať pri živote motory so spaľovaním, no pri plnení vysokých ekologických štandardov ochrany životného prostredia. Fanúšikovia vozidiel s vnútorným spaľovaním by zostali verní svojim predchádzajúcim zvykom, bez toho, aby si jedného dňa museli kúpiť elektromobil. Na dosiahnutie prísnych podmienok uhlíkovej neutrality experti Mazdy vyvíjajú plug-in hybridy s cieľom spojiť existujúce hybridy a elektrické batérie, ako je to v prípade MX-30. So svojím konceptom Demio sa Mazda zúčastní automobilových pretekov Super Taikju triedy Q v Okayame.

Ide o vozidlo poháňané 1,5-litrovým naftovým motorom SkyActiv-D. Palivo je vyrobené výhradne z biomasy. Subaru a Toyota medzitým pracujú na vývoji automobilov s uhlíkovo neutrálnym syntetickým palivom, derivátom biomasy. Subaru sa plánuje zúčastniť spomínanej pretekárskej série Super Taikju s konceptom s názvom BRZ. Zástupcom Toyoty v rovnakej súťaži bude GR86, ktorého motor poháňa syntetické palivo. Toyota spolupracuje s Yamahou od roku 2016 na vývoji motora poháňaného vodíkom pre Fuji Super TEC, Super Taikju v Autopolise a S-Tai v Suzuki. Toyota tiež spolupracuje s miestnymi úradmi na vývoji možností pre prepravu, výrobu a používanie vodíka.