Jaguar F-Type.

Novinky Jaguar oficiálne odhalil inovovaný F-Type: Naďalej bude lákať na sexy krivky i silné motory

Foto: Jaguar

3.12. 9:50 Dizajnové zmeny sa koncentrovali v prednej časti, interiér dostal digitálny prístrojový štít a lepší infotainment. Z európskej ponuky vypadol šesťvalec i manuál. No opäť sa v nej objavil motor V8, ktorý možno kombinovať aj s pohonom zadných kolies.

Na sklonku novembra Jaguar potvrdil, že svoj atraktívny produkt F-Type po druhýkrát omladí. Vďaka početným fotkám prototypov to ale nebolo tajomstvom už nejaký čas. Preto mohli vzniknúť aj pomerne presné vizualizácie a jednu z nich sme priniesli popri avíze pred pár dňami. Nakoniec nebola vôbec ďaleko od pravdy.

Včera večer britský výrobca inovovaný model oficiálne odhalil. Facelift prináša z dizajnového hľadiska očakávané zmeny, ktoré boli najrozsiahlejšie v prednej časti. Skôr vertikálne orientované svetlomety sú minulosťou. Namiesto nich dostal dvojdverový automobil zamračené oči šelmy, ktoré v nás trochu evokujú sedan XE. Ich vnútro tvorí modernejšia LED architektúra.

Kým tvár vozidla je takmer kompletne nová, vzadu boli zmeny len decentné.
Kým tvár vozidla je takmer kompletne nová, vzadu boli zmeny len decentné.
Zdroj: Jaguar

Výmena predných svetiel si vyžiadala úpravu kapoty, ktorá obsahuje odlišné otvory uľahčujúce dýchanie motora. Maska chladiča dostala podstatne dominantnejšie proporcie. Dopĺňa ju prepracovaný nárazník prispievajúci k tomu, že spredu pôsobí tento Jaguar F-Type ako ďalšia generácia. Skutočnosť prezrádza opačný koniec karosérie. Ten sa zmenil len kozmeticky, týka sa to najmä hranatejších diódových svetiel. Osvieženie palety kolies a lakov je viac-menej samozrejmosťou.

Exteriérové úpravy kupé a kabrioletu dosahujú očakávaný rozsah, no interiér bol zahalený rúškom tajomstva. Otáznik visel nad implementáciou systému Touch Pro Duo. K nej však nedošlo, na centrálnej konzole je len jeden displej infotainmentu (väčší než doteraz) doplnený 12,3-palcovým digitálnym prístrojovým panelom. Ovládanie klimatizácie sa naďalej spolieha na otočné voliče s malými obrazovkami. Zoznam vybavenia je mierne oprášený, ale nič zásadné sa v ňom nezmenilo.

Ani v interiéri sa toho veľa nemenilo, hlavnú rolu tu zohrali displeje.
Ani v interiéri sa toho veľa nemenilo, hlavnú rolu tu zohrali displeje.
Zdroj: Jaguar

Video zverejnené krátko pred odhalením omladenej verzie šelmy naznačilo, že pod jej kapotou zostane kompresorom dopovaný agregát V8. Tento predpoklad sa ukázal ako oprávnený. No tentokrát k nemu nie je alternatíva v podobe vidlicového šesťvalca, ten totiž v Európe aspoň nateraz skončil. Mimo starého kontinentu sa má naďalej predávať. Pôvodne sa špekulovalo, že dôjde k jeho priamej výmene za radové jednotky z radu Ingenium, no tieto klebety sa nenaplnili. Mimo portfólia zostáva popri vé-šestke tiež mechanická prevodovka.

Vylúčenie ručného radenia môže puristov hnevať, ale kontruje tomu iná informácia. Benzínová vé-osmička bude totiž po päťročnej pauze opäť dostupná aj s pohonom zadných kolies. Najmodernejšia verzia mechanicky prepĺňaného motora dosahuje štandardne výkon 331 kW (450 k) a krútiaci moment 580 Nm, štvorkolka je pri ňom za príplatok. Oficiálne tu šprint 0-100 km/h trvá 4,4 sekundy. Tento údaj platí bez ohľadu na pohon, rovnako ako rýchlostný strop 285 km/h.

Pod prednou kapotou sa bude v Európe objavovať štvorvalec alebo agregát V8.
Pod prednou kapotou sa bude v Európe objavovať štvorvalec alebo agregát V8.
Zdroj: Jaguar

Systém nesúci označenie AWD má sériovo variant s označením F-Type R, v jeho prípade je osemvalcový agregát naladený na 423 kW (575 k) a 700 Nm. Stovka tu padá v 3,5-sekundovom intervale. Maximálna rýchlosť je síce elektronicky obmedzená, ale na veľmi peknej cifre 300 km/h. Základom ponuky zostal prepĺňaný dvojlitrový štvorvalec. Ten posiela maximálny výkon 221 kW (300 k) výhradne na zadné kolesá, šprint z pokoja na 100 km/h mu trvá 5,4 sekundy a dosiahne najviac 250 km/h.

Popri motoroch prešiel Jaguar tiež ladením podvozka. Dostal odlišné pružiny, adaptívne tlmiče, stabilizátory i niektoré uloženia, súčasťou zmien sú väčšie ložiská, odlišný softvér elektrického posilňovača či obutie Pirelli P Zero. Facelift dvojdverovej britskej šelmy bol teda pomerne rozsiahly.

Popri kupé F-Type prešiel modernizáciou súčasne aj otvorený variant.
Popri kupé F-Type prešiel modernizáciou súčasne aj otvorený variant.
Zdroj: Jaguar

Dvojdverové britské vozidlo pôsobí modernejšie navonok i zvnútra, ale neprišlo o nič zo svojho šarmu. Naďalej bude lákať na sexy krivky i silné motory. Objednávky na omladené modely firma prijíma už teraz, na nemeckom trhu štartuje F-Type na úrovni 64 200 eur za štvorvalcové kupé. Kabriolet vybavený rovnakým motorom stojí o 7-tisíc viac.

Video

Diskusia